Dupa primele zece luni ale anului, piete auto precum Grecia si Portugalia sunt cu 40% sub nivelul de anul trecut, in timp ce Italia si Franta scad si ele cu mai bine de 10%, arata cele mai noi date ale ACEA. La nivelul Uniunii, marca Volkswagen si-a crescut cota de piata la peste 12,5%, in timp ce Renault a avut cea mai mare scadere dintre toate marcile de volum, pierzand peste un punct procentual la cota de piata.
In octombrie s-au inmatriculat in UE 959.000 masini noi, cu aproape 50.000 sub luna similara a lui 2011. In primele zece luni numarul de masini noi inmatriculate a fost de 10,32 milioane, ceea ce inseamna o scadere cu 800.000 de unitati fata de perioada similara din 2011.
Foarte mult au de suferit pietele din tarile lovite cel mai rau de criza: Grecia (-40%), Portugalia (-38%), insa nici Franta (-13%) si Italia (-20%), nu stau prea grozav. Cea mai mare piata auto europeana, Germania, este stabila, scazand cu numai 1,6%, in timp ce Marea Britanie a crescut cu 5% intre ianuarie si octombrie.
Piata romanasca a scazut cu 12%, cea ungara a urcat cu 16%, iar cea bulgara s-a diminuat cu 2%, insa vorbim de volume foarte reduse – sub 115.000 masini noi in toate cele trei piete, de 20 de ori sub Germania.
La capitolul marci, Volkswagen isi creste cota de piata, ajungand la 12,6% la nivelul UE in primele zece luni, fiind urmata la mare distanta de Ford (7,6%), Opel (6,8%), Renault (6,6%) si Peugeot (6,5%). Dacia, desi vanzarile s-au dus cu cateva procente in jos, si-a vazut cota crescand de la 1,8%, la 1,9%). Dintre toate marcile de volum, Renault a scazut cel mai mult (-22%).