Acasa Toyota Toyota anunta inca o rechemare de proportii. Peste 2,7 milioane de masini sunt verificate pentru posibile probleme la directie si la pompa de apa

Toyota anunta inca o rechemare de proportii. Peste 2,7 milioane de masini sunt verificate pentru posibile probleme la directie si la pompa de apa

de Vlad Barza

(sursa - Toyota)

La o luna dupa ce Toyota a anuntat ca recheama peste 7 milioane de masini, compania japoneza a anuntat inca o actiune consistenta ce implica 2,77 milioane de vehicule din noua modele. Peste jumatate dintre masini se gasesc in Japonia, iar verificarile vor viza coloana de directie si pompa de apa. Printre modelele vizate se numara si a doua generatie a hibridului Prius.

Toyota anunta ca recheama 2,77 milioane de masini dintre care 1,5 milioane sunt in Japonia, peste 600.000 sunt in America de Nord iar restul, in alte regiuni. Sunt vizate noua modele produse intre 2000 si 2008, cele mai cunoscute fiind Prius si Corolla. Ca defecte posibile vorbim despre probleme la pompa de apa dar si de unele la directie. La unele masini vor fi verificate ambele sisteme, la majoritatea doar unul dintre ele.

In Japonia rechemarea a pornit dupa ce au venit cateva sute de plangeri de la proprietari in legatura ce defectele aparute. Nu s-au inregistrat accidente.

Toyota a initiat pe 10 octombrie o rechemare masiva pe plan mondial pentru 7,4 milioane de masini la care defectiuni la sistemul electric de actionare a geamurilor ar putea duce la un incendiu

Compania s-a confruntat cu o mare criza a recall-urilor in 2009 si 2010 cand circa 12 milioane de masini au ajuns in service pentru verificari, o buna parte pentru probleme la frane. Compania a fost criticata pe motiv ca si-a tot extins capacitatile de productie, insa nu a mai dat atentie calitatii asa cum se cuvine. Toyota a fost amendata cu 50 de milioane de dolari in SUA, iar seful companiei a trebuit sa-si ceara scuze in fata Congresului american.

Recall-ul anuntat acum va duce numarul masinilor verificate in 2012 la peste 10 milioane, insa e de asteptat ca imaginea marcii sa sufere mai putin decat in criza recall-urilor din 2009-10. Acelea au pornit de la accidente mai grave, insa cele de acum sunt preventive si arata ca marca nipona nu mai vrea sa riste intrarea intr-o noua criza de imagine.

Lasa un comentariu