Piata masinilor de foarte mici dimensiuni creste cu 120%, iar acest lucru se intampla pentru ca oamenii fac pasul inapoi de la automobile compacte sau chiar mai mari, realizand ca pur si simplu nu au nevoie de ele in viata de zi cu zi sau pentru ca mai au in familie un automobil mare – aceasta este noua tentinta care cucereste piata vest-europeana, a declarat seful de marketing al Opel in Europa, Volker Brien, intr-un interviu acordat 0-100.ro la Salonul Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie).
Adrian Mitrea: Vad la standul Opel doar masini ADAM. Ce inseamna pentru Opel acest model si cum il pozitionati?
Volker Brien: Este pentru prima data cand utilizam un salon auto international ca sa prezentam un model complet nou si doar pe acela. Cu ADAM subliniem ca Opel este o marca usor de identificat prin design si tehnologie accesibila. Masina intra in segmentul masinilor mini de lux, piata care creste foarte repede in Europa, alaturi de segmentul SUV.
Deci ADAM este atat o oportunitate de business pentru Opel, cat si un model emblematic pentru marca.
Adrian Mitrea: Dar nu e o contradictie in a lansa o masina premium de mici dimensiuni sub o marca, Opel, care este cunoscuta mai degraba pentru masini populare, accesibile?
Volker Brien: Nu vad lucrurile asa. Piata ne spune ca exista clienti care vor sa treaca de pe masini mai mari la unele mai mici, dar nu vor sa faca compromisuri la design, dotari, tehnologie. Este un nou segment si noi acolo intram. Pozitionarea lui ADAM nu este premium, este o masina pe care oamenii si-o pot permite si care, in plus, este si atragatoare.
Adrian Mitrea: Am ratat conferinta de presa si nu stiu preturile, dar banuiesc ca mi le spuneti dumneavoastra…
Volker Brien: Pretul de pornire este de 10.990 euro. Variaza putin in functie de tara, desigur. Este vorba si despre echiparea modelelor de baza. Dar in mare pretul de pornire este in jurul a 11.000 euro. O versiune cu maximul de dotari optionale poate costa 16.000 euro. Este un pret pe linia competitorilor cheie.
Adrian Mitrea: Dar nu e cam mult pentru o masina atat de mica, mai ales ca acum exista tripleta Volkswagen up!, Skoda Citigo si Seat Mii, toate avand preturi de pornire sensibil mai mici?
Volker Brien: Masinile de segment B (clasa mica) se adreseaza in general unor oameni mai sensibili la capitolul pret. Acolo avem modelul Agila si va exista si o noua generatie Agila, asa ca… ADAM este pozitionat mai sus, in sub-segmentul masinilor mici de lux, si de aceea nu vedem un conflict. Este o clientela pentru care conteaza mai mult imaginea si produsul in sine decat pretul.
Adrian Mitrea: Am vazut ca ADAM nu are motoare diesel. Veti introduce asa ceva?
Volker Brien: Deocamdata nu. Am cercetat, am studiat piata si nu exista cerere pentru o masina diesel in acest segment. Asa ca avem o gama larga de motoare pe benzina, de 70 CP, 87 CP si 100 CP.
Adrian Mitrea: Dar luati in calcul o versiune electrica?
Volker Brien: Nu avem asa ceva in plan.
Adrian Mitrea: Exista deja oameni care au platit sa fie printre primii proprietari de ADAM? Ce tinta de vanzari aveti pentru 2013? Credeti ca cifra de comenzi pentru Mokka, 25.000 unitati, poate fi depasita de ADAM?
Volker Brien: ADAM a fost deja prezentat dealerilor nostri, iar ei le-au povestit clientilor despre acest model. E prematur sa vorbim despre comenzi. Chiar daca exista, ele nu sunt centralizate si deci nu avem ce comunica.
Daca vom avea peste 25.000 unitati? Da, categoric da.
Adrian Mitrea: Care este publicul tinta? Pare sa fie adresata clientilor foarte tineri, dar poate ma insel…
Volker Brien: As putea sa zic ca gresiti. E interesant. Vor fi cu singuranta multi clienti tineri. Dar daca acest segment creste cu 120%, acest avans nu vine doar de clientela tanara. Sunt foarte multi care vin de pe masini ca Astra sau chiar mai mari. Sunt oameni care locuiesc in apropierea orasului, au casa lor, iar pentru deplasarile catre oras vor o masina mica si stilata. Eventual mai au in gospodarie un automobil mai mare. Ei nu vor sa lase impresia ca economisec bani cumparand o masina mai mica. Vor un automobil stilat, bine echipat si peste media segmentului A.
Ca sa sintetizez, vom avea clienti tineri si foarte tineri, unii poate prea tineri, pentru care parintii vor decide. Dar grosul clientilor va fi format din oameni la casa lor, cu varste cuprinse intre 30 si 50 de ani.
Este o masina dedicata clar publicului european, din Vest si Sud. Putem spune ca este o masina dedicata pietei italiene, dar credem ca se va vinde foarte bine si in piete de mare volum cum sunt Franta, Marea Britanie si Germania.
Adrian Mitrea: Credeti ca ADAM poate bate Fiat 500 la vanzari in Europa?
Volker Brien: Vad o oportunitate clara in acest sens.
Adrian Mitrea: Va exista si o versiune ADAM OPC?
Volker Brien: Totul este posibil. Nu a fost luata inca o decizie in acest sens.
Adrian Mitrea: Spuneati ceva despre noua Agila. Sa asteptam acest model la Salonul Auto de la Geneva din primavara lui 2013?
Volker Brien: Nu, va mai trece ceva timp.
Adrian Mitrea: Cum veti repozitiona Agila?
Volker Brien: Nu pot sa spun prea multe acum, dar va trebui sa tinem cont de spatiu si de pret. Cu aceste doua concepte in minte lucram la noul model.
Adrian Mitrea: Aveti in gama unele modele nealiniate la ceea ce inseamna Opel-ul contemporan, si aici ma refer la Antara. Ce veti face cu acel SUV?
Volker Brien: Vrem sa fim un producator auto cu un cuvant greu de spus in domeniul SUV-urilor. Cercetam piata si analizam. Oricum, se pare segmentul in care intram cu Mokka este cel mai interesant.
Adrian Mitrea: Au existat voci din conducerea Opel si General Motors (GM) care spuneau ca Opel trebuie sa faca masini mai accesibile. Exemplul ADAM vine cumva sa contrazica acest lucru. Care este strategia pana la urma?
Volker Brien: Noi suntem consecventi. E clar ca nu suntem o marca premium, dar vrem ca in materie de design, calitate si perceptie masinile noastre sa fie cat mai sus. Suntem o marca de volum si asa vom ramane, insa ne pozitionam in partea superioara a marcilor de volum.