In septembrie doar o singura marca auto din Top 10 a inregistrat cresteri de vanzari pe o piata auto europeana care a avut cea mai dura scadere din acest an, arata cele mai noi date ale companiei de cercetare JATO Dynamics. Pe o piata care sufera din cauza supraproductiei, mai toate modelele de volum au avut scaderi dure, exceptie facand Toyota Yaris care si-a vazut vanzarile crescand sanatos.
In cele aproape 30 de piete auto europene cuprinse in datele JATO, vanzarile de masini noi au scazut cu 11% luna trecuta, spre 1,13 milioane unitati, iar in trei sferturi din statele incluse in totaluri s-au inregistrat scaderi. Dintre pietele foarte mari, Regatul Unit a mers cel mai bine (+8,2), in timp ce Romania s-a dus in jos cu 31%.
In topul celor mai bine vandute zece marci, numai doua au fost luna trecuta pe plus: BMW (+9%) si Audi (+0,2%), in timp ce Renault a scazut cu 32%, iar liderul Volkswagen si-a vazut vanzarile scazand cu 14%.
In conditiile in care septembrie a fost luna cu cel mai mare declin al pietei auto in 2012 nu e de mirare ca si cele mai populare modele sunt in scadere, exceptie facand Toyota Yaris ale carei vanzari au avamsat in septembrie cu 68%, fata de a noua luna din 2011.
Nissan Qashqai a scazut cu 6%, Volkswagen Polo cu 35%, iar Renault Clio, cu 29%. Si liderul pietei, Volkswagen Golf, si-a vazut vanzarile scazand cu 21% luna trecuta, insa in cateva saptamani apare o noua generatie iar unii clienti o asteapta si vor face achizitia abia cand noul Golf ajunge in piata.
Dintre modele din afara Top 10 cateva si-au vazut vanzarile crescand: Hyundai i20, Kia cee’d, Range Rover Evoque, Honda Civic si Subaru XV.
Concluzia JATO este ca piata auto europeana nu si-a revenit in trimestrul trecut, iar septembrie a fost o luna deosebit de grea.
In primele noua luni ale anului s-au vandut 9,74 milioane de masini in pietele cuprinse in statistici, cu 800.000 mai putin decat in primele noua luni din 2011.