Acasa Ford Exporturile de Ford B-Max le-au depasit pe cele ale Dacia Sandero si Dacia Logan

Exporturile de Ford B-Max le-au depasit pe cele ale Dacia Sandero si Dacia Logan

de Adrian Mitrea

Ford B-Max in uzina de la Craiova (sursa - 0-100.ro)

Ford B-Max a devenit in septembrie al doilea automobil de export al Romaniei, dupa Dacia Duster, depasind deci Dacia Sandero si Dacia Logan, reiese dintr-un comunicat de presa al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania. De la uzina Ford din Craiova au fost exportate in septembrie 7.895 unitati B-Max.

Dacia Duster ramane in continuare cel mai exportat autovehicul produs in Romania, cu 12.162 unitati livrate peste hotare in septembrie.

Urmeaza apoi B-Max, cu 7.895 unitati exportate, dupa o lunga perioada in care productia lunara a Ford din Craiova se ridica la valori de ordinul zecilor, cel mult sutelor.

Sandero urmeaza pe locul al treilea, cu 6.729 unitati exportate in luna a noua, iar Logan figureaza pe pozitia a patra, cu 6.615 unitati trimise peste hotare.

Ramane de vazut daca B-Max se va putea mentine pe locul al doilea in topul masinilor exportate din Romania si dupa ce noul Sandero si noul Logan vor incepe sa fie livrate catre clienti, in lunile octombrie si noiembrie. Este posibil ca B-Max sa fi urcat pe pozitia a doua artificial, pe fondul unei cereri foarte scazute pentru actualele Sandero si Logan, care ies din productie.

In ceea ce priveste cifrele de export din primele trei trimestre din 2012, Duster este liderul absolut (103.022 unitati), urmat de Sandero (48.250 exemplare), Logan (35.466 masini) si abia apoi B-Max (8.550 unitati) deoarece acest model a inceput sa fie produs abia din 25 iunie, iar in lunile de vara volumele lunare au fost foarte reduse.

Circa 98% dintre autovehiculele produse in Romania iau calea exportului. In Romaia au fost fabricate 36.679 autovehicule in luna septembrie si 239.153 unitati in primele noua luni (-4,7%).

0-100.ro a publicat in august un test drive tip prima impresie cu Ford B-Max. Poti revedea articolul original AICI sau doar varianta video (mai scurta) mai jos.

Lasa un comentariu