Acasa Interviu INTERVIU cu Alejandro Mesonero-Romanos, designer-sef Seat: Vom lansa si Leon cu trei usi si break (…) Iubesc calatoriile cu masina, am Leon Cupra si Boxster

INTERVIU cu Alejandro Mesonero-Romanos, designer-sef Seat: Vom lansa si Leon cu trei usi si break (…) Iubesc calatoriile cu masina, am Leon Cupra si Boxster

de Adrian Mitrea

Interviu cu Alejandro Mesonero-Romanos (sursa - 0-100.ro)

Seat va lansa versiuni ale lui Leon care nu au existat pana acum, cum ar fi o caroserie sportiva cu trei usi si un break, a declarat pentru 0-100.ro seful de design al Seat, Alejandro Mesonero-Romanos, la Salonul Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie). Despre noile modele Seat si noul design, dar si despre omul Alejandro Mesonero-Romanos – pasionat de calatoriile cu masina si de marca Porsche -, poti citi pe larg in interviul de mai jos.

Adrian Mitrea: La stand este expus noul Leon. De ce este atat de diferit fata de modelul pe care-l inlocuieste?

Alejandro Mesonero-Romanos: Cred ca noul Leon continua traditia celorlalte doua generatii anterioare prin prisma faptului ca este dinamic, foarte bine proportionat si sportiv. Timpul a trecut si a fost nevoie sa venim cu ceva nou, iar asta s-a intamplat cu noul Leon. Exprimam noua filosofie Seat.

Am renuntat la manerele ascunse pentru usile din spate pentru ca in 2005, cand am lansat generatia precedenta, stiam ca vom avea un singur model. Un singur Leon. De data aceasta vom avea o familie de modele Leon. Este vorba despre versiunea cu cinci usi, pentru familisti, care vor o masina cu cinci usi veritabile si marcate vizual ca atare, dar vom avea si o varianta cu trei usi, mai sportiva, extrema. Va fi mai scurta, va avea linii mai dramatice. In fine, va urma si un station wagon (break) Leon.

Deci ce se vede acum (Leon cu cinci usi – n.r.) este doar varful icebergului (…).

Adrian Mitrea: Cand vor fi lansate noile versiuni de caroserie ale lui Leon?

Alejandro Mesonero-Romanos: Nu putem comunica orizontul de timp exact, insa ele vor veni destul de repete. Este o lansare graduala a familiei de modele Leon.

Adrian Mitrea: Putem astepta un nou membru in familia Seat Leon in primavara lui 2013, la Salonul Auto de la Geneva?

Alejandro Mesonero-Romanos: Vom continua sa venim cu noutati, atat la Geneva (primavara 2013 – n.r.), cat si la Frankfurt (toamna 2013 – n.r.). Programul in detaliu nu-l putem dezvalui acum.

Adrian Mitrea: Daca ne uitam la marcile din Grupul Volkswagen, aproape toate pastreaza acelasi design, aceeasi filosofie, mai multi ani la rand. Spre exemplu Golf. La Seat au fost schimbari radicale odata cu fiecare generatie a unui model. Aceasta este strategia sau… altceva?

Alejandro Mesonero-Romanos: Aceasta marca, Seat, face parte dintr-o lume diferita, chiar daca este parte a Grupului Volkswagen. In interiorul Grupului sunt masini care evolueaza si masini ce revolutioneaza. In cazul Seat, schimbarile sunt mari odata cu fiecare nou model.

La Golf e de inteles ce s-a intamplat. Este o masina iconica, are o istorie foarte mare in spate care trebuie respectata si dusa mai departe. Golf este acum la fel de usor de recunoscut ca Porsche 911 sau Audi TT. Asta vor clientii de Golf: o evolutie. Asta vor si clientii care aspira la un asemenea model.

Adrian Mitrea: Deci pentru viitor ar trebuie sa ne asteptam ca fiecare nou Seat sa fie complet schimbat, nu?

Alejandro Mesonero-Romanos: Pentru viitor vom pastra acelasi suflet al masinilor, dar interpretarea stilistica ar putea fi semnificativ diferita. Nu ne agatam de tipare din istoria marcii, suntem dinamici si ne adaptam permanent la noile vremuri.

Adrian Mitrea: Exista in continuare segmente pe care Seat nu le acopera. Ati lansat recent micul Mii, dar inca nu aveti un crossover in gama. Care e planul?

Alejandro Mesonero-Romanos: Suntem in ofensiva si crestem. Dupa cum ai spus, acum avem masini ca Mii si noul Toledo care nu existau in urma cu un an. Urmeaza extinderea familiei de modele Leon cu doua modele care nu exista in prezent in gama. Deci ofensiva de produs este uriasa si nu ne vom opri.

Adrian Mitrea: Cum ai descrie perioada in care aproape toata gama Seat era formata din masini cu aspect de monovolum?

Alejandro Mesonero-Romanos: Cred ca a fost o decizie buna. Designul a fost foarte coerent. Ideea a fost aceea de a perfectiona forma monolitica intr-un stil dinamic. Asa erau vremurile atunci. Vrem sa pastram acest dinamism imprimat designului, dar vrem sa aratam mai mult lungimea capotei. Oamenii vor sa vada o capota mare si sa nu fie coplesiti de senzatia de masina de familie.

Stalpul A va ramane in continuare foarte inclinat, astfel ca intreg centrul de greutate al masinii, din punct de vedere vizual, se muta un pic spre spate.

Adrian Mitrea: Ai lucrat si pentru Grupul Renault, ca designer la Renault Samsung. As vrea sa-mi descrii ce diferente ai observat la nivel de grup intre Renault si Volkswagen, dar si la nivel de marci.

Alejandro Mesonero-Romanos: Ca idee generala, Grupul Volkswagen este genul de companie unde prioritatile sunt calitatea si tehnologia. Calitatea conceptiei si calitatea executiei. Iar concentrarea este imensa! Nu am intalnit o alta companie in lume care sa aiba o asemenea pasiune pentru detalii, pentru cel mai mic element dintr-o masina.

In Grupul Renault concentrarea era mai mare pe produs in sine, pe utilitatea lui, pe diversificarea caroseriilor.

Adrian Mitrea: Ai venit in iulie 2011 la Seat si banuiesc ca nu ai avut o influenta prea mare asupra noului Leon. Cand vom vedea amprenta Alejandro Mesonero-Romanos in gama Seat?

Alejandro Mesonero-Romanos: Asa este, noul Leon a fost desenat de Luc Donckerwolke. Cand am venit eu am preluat proiectul si sarcina mea a fost sa am grija ca el sa fie dus cu bine la bun-sfarsit. Influenta mea a fost mai mare la versiunea cu trei usi a Leon, pe care urmeaza sa o lansam, si poate si mai mult la Leon station wagon.

Dupa cum stii, viata unui model este de 3-4 ani fara modificari, astfel ca primele masini facute de mine si echipa mea vor veni din 2014 incolo.

Adrian Mitrea: Care este partea muncii tale care iti place cel mai mult?

Alejandro Mesonero-Romanos: Ma consider foarte norocos pentru ca ma distrez la munca. Incerc sa fac in asa fel incat si echipa mea sa se distreze la munca. Ii imping spre creativitate. Cred ca produsele bune pot fi facute numai cu oameni fericiti.

Adrian Mitrea: Ce masina conduci?

Alejandro Mesonero-Romanos: Un Seat Leon Cupra.

Adrian Mitrea: Si il vei schimba cu noul Leon?

Alejandro Mesonero-Romanos: Sigur! Abia astept. Sunt foarte multumit de masina mea, insa cand se va ivi ocazia il voi inlocui cu noul Leon.

Adrian Mitrea: Din lumea auto, ce marca sau model apreciezi in mod deosebit?

Alejandro Mesonero-Romanos: Din prezent?

Adrian Mitrea: Nu neaparat.

Alejandro Mesonero-Romanos: Din trecut… Sunt un mare pasionat de masini clasice si as putea sa vorbesc ore in sir despre asta!…

Din lumea moderna imi place evolutia lui Porsche 911. Cred ca noul 911 este exceptional. Este foarte modern si totusi pastreaza nealterat ADN-ul originalului din 1965. Deci ca masina moderna 911 are tot respectul meu.

Dintre cele clasice, sunt indragostit de o masina italiana: Ferrari Daytona din 1968, anul in care m-am nascut.

Adrian Mitrea: Sa inteleg ca pe langa Leon Cupra mai ai  si alte masini in garaj, poate clasice?

Alejandro Mesonero-Romanos: Mai am o alta masina din Grup, un Porsche.

Adrian Mitrea: 911?

Alejandro Mesonero-Romanos: Boxster.

Adrian Mitrea: Generatia actuala sau…?

Alejandro Mesonero-Romanos: Da, cea mai noua. Sunt indragostit de Porsche!

 Adrian Mitrea: Unde iti petreci vacantele si care dintre ele ti-a placut cel mai mult?

Alejandro Mesonero-Romanos: Iubesc vacantele! (rade)

Adrian Mitrea: Cine nu le iubeste?!?

Alejandro Mesonero-Romanos: Imi plac vacantele de orice fel! In aceasta vara am facut ceva ce mi-a placut foarte mult, am luat masina, Boxster-ul, si am mers in Italia, in Toscana, am condus mult si am vizitat locuri frumoase.

Am avut o experienta foarte placuta cu un nepot al lui Ferruccio Lamborghini, Fabio Lamborghini. L-am intalnit, am cinat impreuna si mi-a arata colectia privata a lui Ferruccio. A fost emotionant pentru ca iubesc de asemenea si Lamborghini.

A fost dragut… In noua zile am facut 4.000 de kilometri. A fost frumos!

Adrian Mitrea: Preferi vacantele cu masina deci?…

Alejandro Mesonero-Romanos: Nu-mi plac vacantele cu avionul deloc! Imi place sa iau masina si sa fac o calatorie. O parte din vacanta este calatoria in sine.

Recent am fost si cu Leon Cupra la plimbare, prin sudul Spaniei. Imi place sa conduc, imi place sa calatoresc. Ador libertatea, cand stiu ca ma pot deplasa oricand, fara sa depind de orare de zbor si asa mai departe.

Adrian Mitrea: Unde crezi ca ai fi fost acum, daca nu in postul pe care-l ai, facand ceea ce faci? Care ar fi fost celalalt Alejandro?

Alejandro Mesonero-Romanos: Nu stiu… As fi desenat barci (rade). Imi plac barcile.

Adrian Mitrea: Care sunt elementele care te-au inspirat in viata si in cariera?

Alejandro Mesonero-Romanos: Orice experienta vizuala pe care o am, vizitand locuri, calatorind… ma fascineaza.

Este important sa intri in profunzimea lucrurilor pe care le vezi, sa creezi o relatie cu ele, sa intelegi de ce au fost facute asa, cum ar fi putut fi facute mai bine…

Creativitatea nu vine din cer sau cand stai intr-o camera cu pereti albi. Creativitatea vine din munca si din contemplare, din lucrul cu oameni si din asimilarea altor idei.

Adrian Mitrea: Care sunt lucrurile pe care le-ai invatat sau ti-au placut cel mai mult la mama ta si la tatal tau?

Alejandro Mesonero-Romanos: Nu cred ca m-am gandit niciodata la asta… Este o intrebare foarte personala. Cred ca de la mama am invatat ca intotdeauna sa merg pana sfarsit, sa termin ce am inceput. Atunci cand te lovesti de un Nu, intotdeauna sa ajungi la un Da. Sa incerci mereu, iar si iar si sa duci la bun-sfarsit ce incepi. Uneori merge, alteori nu.

De la tata… A murit cand eu eram foarte tanar, dar el a fost genul de persoana care a incercat sa scoata partea buna, pozitiva, din oameni. Sa scoti tot ce ai mai bun din echipa ta cu o abordare pozitiva, nu prin confruntari.

Adrian Mitrea: Pot sa intreb cu ce se ocupau parintii?

Alejandro Mesonero-Romanos: Da, sigur. Mama a fost casnica, iar tata inginer si a lucrat pentru o mare companie din Spania.

Adrian Mitrea: Companie auto?

Alejandro Mesonero-Romanos: Nu, inginerie industriala.

Adrian Mitrea: Deci de la tata mostenesti pasiunea pentru design, inginerie…

Alejandro Mesonero-Romanos: Cred ca jumatate din creierul meu este de la tata, dar cealalta jumatate este de artist. Nu stiu de unde am latura aceasta… Am sapte frati si mai sunt doi designeri in familie, un altul este pictor, iar ceilalti sunt afaceristi. Deci suntem impartiti.

Lasa un comentariu