Seful de operatiuni al General Motors a spus ca Opel nu este de vanzare si ca va fi sustinuta in continuare de compania-mama, declaratia fiind o reactie la zvonurile aparute in presa italiana, cum ca Fiat ar intentiona sa cumpere pe o suma simbolica marca Opel pe care italienii au incercat sa o preia si in 2009.
„Opel nu este de vanzare. General Motors sustine total marca Opel”, spune Steve Girsky, seful operatiunilor europene ale General Motors. „Opel este perfect integrata in ansamblul global de operatiuni al GM si este vitala pentru succesul General Motors in Europa”, mai spune el, ca reactie la cele scrise de presa italiana care spunea ca Fiat e gata sa cumpere Opel pe o suma simbolica si ca deja au inceput discutiile informale pe aceasta tema.
Divizia Opel are probleme financiare, in trimestrul doi a pierdut peste 200 milioane euro si are de gand sa inchida peste cativa ani o uzina in Germania. existand discutii intense cu sindicatele pe aceasta tema.
GM a pierdut peste 16 miliarde dolari in Europa din 1999 incoace si spera sa mai reduca pierderile, punandu-si mari sperante in micul model ADAM lansat la salonul auto de la Paris.
Fiat a facut in 2009 o oferta pentru Opel, insa conducerea General Motors s-a razgandit si nu a mai vandut marca germana. La un moment dat Opel era pe cale sa fie vanduta catre un concern condus de canadienii de la Magna si sustinut cu bani din Rusia, insa General Motors a oprit posibila tranzactie, promitand sa relanseze Opel.
Presa italiana scria ca acum, seful Fiat Sergio Marchionne e decis sa incerce din nou sa cumpere Opel si spera sa faca asta cu o suma simbolica, “practic cu costuri zero”.
Vanzarile Opel in UE au scazut cu 15% in primele noua luni, spre 560.000 de masini, in timp ce vanzarile Fiat Group s-au dus in jos cu 17%, spre 394.000 unitati. Cele doua grupuri au printre cele mai severe scaderi, pe o piata care a cunoscut un declin de sapte procente.