Dupa ce in 2009 tentativa Fiat de a prelua Opel a esuat, italienii sunt din nou gata sa faca o incercare, sperand chiar sa preia gigantul auto german cu un pret simbolic, scrie cotidianul italian Sole 24 Ore. Fiat a preluat Chrysler si a profitat de vanzarile bune din America, avand lichiditati importante. Opel are pierderi de aproape un miliard de euro in Europa si va inchide o uzina germana in 2016.
Fiat a facut in 2009 o oferta pentru Opel, insa conducerea General Motors s-a razgandit si nu a mai vandut marca germana. La un moment dat Opel era pe cale sa fie vanduta catre un concern condus de canadienii de la Magna si sustinut cu bani din Rusia, insa General Motors a oprit posibila tranzactie, promitand sa relanseze Opel.
Marca germana are pierderi mari in Europa, conducerea a fost schimbata des, iar in 2016 urmeaza a fi inchisa uzina de la Bochum pentru a se mai face economii.
Presa italiana scrie ca acum, seful Fiat Sergio Marchionne e decis sa incerce din nou sa cumpere Opel si spera sa faca asta cu o suma simbolica, „practic cu costuri zero”.
O oferta nu a fost inca facuta, insa Il Sole 24 Ore scrie ca Sergio Marchionne poarta discutii cu Dan Akerson, seful GM.
Fiat spera sa profite de experienta Opel in segmentul masinilor din clasele mici, segment in care aliatul Chrysler nu poate sa-i fie de ajutor companiei italiene.
Marchionne, o figura extrem de controversata in industria auto europene, a spus de multe ori ca grupul poate supravietui doar daca e aliaza cu alte mari companii auto, iar recent a subliniat ca fara alianta cu Chrysler, Fiat nu ar fi rezistat.
La fel ca si Fiat, Opel se confrunta cu supraproductie in Europa si intrerupe activitatea unor uzine pentru a corela oferta, cu cererea.