Masina electrica de inalta performanta Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive are un pret cu TVA de 416.500 euro cu TVA in Germania, a anuntat Daimler. Astfel, SLS electric costa de peste doua ori mai mult decat versiunea pe benzina, care are un pret de 186.830 euro cu TVA. Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Electric Drive are o autonomie de 250 km si atinge 100 km/h in 3,9 secunde, urmand sa fie livrat clientilor in vara lui 2013.
Masina electrica de inalta performanta lansata de Mercedes-Benz cu ocazia Salonului Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie) dezvolta 552 kW/752 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 1.000 Newton-metru (Nm), fiind capabila sa atinga o viteza maxima de 250 km/h (limitata electronic).
Pachetul de baterii litiu-ion (60 kWh) cantareste 548 kg si este format din 12 module a cate 72 de celule fiecare. Deci 864 celule in total. O reincare completa dureaza 20 de ore la o priza conventionala si circa trei ore la o priza speciala, de mare voltaj (wall-box), caz in care doar o capacitate de 22 kWh poate fi utilizata. Priza speciala a fost dezvoltata de Mercedes-AMG in parteneriat cu SPX si KEBA – doi furnizori de solutii de reincare pentru masini electrice.
Electricitatea stocata in baterii merge catre fiecare dintre cele patru motoare electrice – cate unul pentru fiecare roata. Propulsoarele cantaresc 45 kg fiecare si pot atinge individual o turatie maxima de 13.000 rotatii pe minut (rpm). Pentru ca fiecare roata beneficiaza de cate un motor, inginerii Mercedes-AMG spun ca au reusit sa faca setari foarte precise pentru momentele in care masina vireaza, supravireaza sau subvireaza, facand ca interventiile ASR si ESP sa vina mai tarziu, iar efortul in volan a fost diminuat.
Pentru experiente rafinate, Mercedes-Benz spune ca specialisti in acustica au „curatat” sunetele masinii de „imperfectiuni”, iar experienta auditiva din masina combina sunetele naturale scoase de masina cu altele artificiale reproduse de boxe. Anumite sunete sunt emise pentru a contracara altele nedorite, potrivit fabricantului. Sunetul este controlat inca de la pornire, mergand apoi pana la accelerare, franare si rulat constant.
Soferul are la dispozitie trei moduri de condus: C (Controlled Efficiency), S (Sport) si S+ (Sport plus), poate decupla ESP si pentru AMG Torque Dynamics (cuplu) si AMG Setup (setari specifice AMG) exista de asemenea butoane dedicate.
Sistemul multimedia (AMG Performance Media) furnizeaza si informatii despre fluxul energiei (incarcare la franare/consum), nivelul de incarcare a bateriei, autonomie, AMG Torque Dynamics, temperatura bateriilor si a motoarelor si consumul de energie (in kWh/100 km).
Livrarile pentru primul automobil AMG electric incep in iunie 2013.