Acasa Ford Zoltan Brassai, Ford Romania: Nu am vazut proteste prin care oamenii sa ceara infrastructura. E cea mai mare problema a acestei tari

Zoltan Brassai, Ford Romania: Nu am vazut proteste prin care oamenii sa ceara infrastructura. E cea mai mare problema a acestei tari

de Adrian Mitrea

Zoltan Brassai (sursa - 0-100.ro)

Masinile B-Max pe care Ford le produce la Craiova au inceput deja sa fie exportate, insa oficialii companiei americane reclama infrastructura de transport deficitara, ce reprezinta un impediment pentru dezvoltarea economiei romanesti. „Nu am vazut oameni iesind in strada sa ceara infrastructura. Aceasta este cea mai mare problema a acestei tari”, a declarat pentru 0-100.ro seful Ford Romania, Zoltan Brassai.

„Eu cred ca potentialul Romaniei e foarte mare. Profesional si in ceea ce priveste educatia si pregatirea oamenilor, lucrurile stau foarte bine. Ca tara are o pozitionare geografica buna. Ce poate fi imbunatatit este infrastructura de transport. Daca ar avea si asa ceva, ar fi tara ideala din regiune pentru investitii”, a declarat Brassai.

El a spus ca a urmarit cu atentie miscarile politice si sociale din Romania, iar de cand acestea s-au intensificat i-a atras atentia faptul ca revendicarile populatiei tin de persoane, nu de lucruri care sa le faca viata mai buna si economia mai performanta.

„Nu am vazut oameni iesind in strada sa ceara infrastructura. Aceasta este cea mai mare problema a Romaniei”, a declarat Zoltan Brassai.

Chiar si asa, el crede un potentialul cresterii economice din Romania si este de parere ca piata auto va reveni din nou pe plus: „Eu sunt un optimist. Varsta parcului este peste 13 ani. Avem cel mai batran parc auto din Europa, doar Bulgaria ne depaseste. Mai este si densitatea foarte redusa de autovehicule la mia de locuitori – mai putin de 200 de masini, in Germania este de peste 600. Piata auto nu are cum sa nu creasca”.

Ford Romania are de la clienti din Romania circa 100 de comenzi pentru B-Max – model produs exclusiv la Craiova. Pe de alta parte, Ford a exportat peste 5.000 de unitati B-Max de cand a demarat productia, in iunie, si pana in prezent. Totusi, este greu de crezut ca la sub 10.000 masini produse in trei luni obiectivul anuntat, de 60.000 unitati pentru 2012, va fi atins.

„Reactiile sunt favorabile in pietele din Europa de Vest. Comenzile se numara in mii. Sunt clienti care stiu marca Ford, stiu la ce sa se astepte si vor B-Max. (…) In ceea ce priveste tintele de productie, este vorba si despre furnizori. Cresterea aceasta rapida trebuie facuta de toti, nu doar de uzina Ford de la Craiova. Daca 10% dintre furnizori nu se pot adapta la ritmul mai crescut, atunci se creaza un gat de sticla care da peste cap toata treaba. Eu cred ca nu este ceva neobisnuit acest lucru. Cand se incepe productia unui produs nou, exista o perioada de intrare in ritm”, a explicat Brassai.

Lasa un comentariu