Noul Volkswagen Golf, a saptea generatie, este prezentata in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie), iar odata cu primele poze au aparut eternele critici asupra designului, cum ca noul model nu este de fapt nou. Intrebat de 0-100.ro cum comenteaza aceste critici, seful de design al Grupului Volkswagen, Walter de Silva, a spus ca astfel de reactii vin din partea unor „frustrati care nu pot desena un Golf”.
Odata cu lansarea noului Polo, in 2009, Walter de Silva spunea, cu un iPhone in mana, ca noua generatie de clienti apreciaza designul simplu si functional, iar masini precum Ford Fiesta au un design prea incarcat.
Inrebat de 0-100.ro cum ar descrie cel mai bine Golf VII, Walter de Silva a explicat ca este o masina cu traditie impresionanta in spate si ca acum, o data cu noua generatie, duce mai departe si rafineaza valorile pentru care Volkswagen Golf a devenit celebru.
Seful de design al Grupului Volkswagen are si un mesaj pentru criticii infocati ai noului Golf: „Cei care spun despre noul Golf ca nu este nou, ci o restilizare a celui vechi, sunt frustrati ca nu pot desena o masina ca aceasta”.
click aici pentru galeria foto cu noul Golf
Lansat initial in 1974, Golf a ajuns in 2012 la a saptea generatie si va fi disponibil in showroom-uri pana la sfarsitul acestui an. Noul Golf este construit pe noua platforma a Grupului Volkswagen, MQB, e mai usor cu pana la 100 kg fata de generatia anterioara si mai economic cu pana la 23%. Pe acest model este disponibil si motorul pe benzina de 1,4 litri TSI ai carui doi din patru cilindri se dezactiveaza automat cand nu este nevoie de ei. Cei mai redutabili concurenti pentru Golf VII sunt Ford Focus si Opel Astra.
Pentru a putea intelege mai precis cat inseamna 100 kg in industria auto, Volkswagen spune ca motorul de baza al lui noului Golf, 1,2 litri TSI, cantareste 112 kilograme.
Volkswagen Golf VII ajunge la aceeasi greutate cu cea a modelului lansat in 1997 (Golf IV), cand reglementarile de securitate si echipamentele erau mai sumare, permitand astfel o greutate scazuta.
Noul Golf vine cu motorizari deja cunoscute din Grupul Volkswagen, insa cea mai notabila noutate este propulsorul turbo pe benzina de 1,4 litri (TSI) cu tehnologie ACT, care dezactiveaza cilindrii 2 si 3 cand masina merge constant si nu are nevoie de putere. Acest motor dezvolta 140 Cai Putere (CP) si are un consum mediu declarat de 4,8 litri/100 km (emisii 112 grame CO2/km). Primul model care l-a adoptat este Polo Blue GT.
Un alt motor deosebit de eficient este cel turbo diesel de 1,6 litri (TDI) care dezvolta 105 CP , consuma 3,8 litri motorina/100 km si emite 98 grame CO2/km.
Volkswagen a redus in medie greutatea componentelor dupa cum urmeaza:
- 3 kg la partea electrica
- 12 kg de la echipamente speciale
- 22 kg la motoare
- 26 kg la trenul de rulare
- 37 kg la suprastructura (0,4 kg bord, 1,4 kg structura de sub bord, 2,7 kg aer conditionat, 7 kg scaune fata-spate, 23 kg caroserie, 2,5 kg altele)
Volkswagen spune ca pentru caroserie nu a apelat la materiale usoare precum fibra de carbon sau magneziul pentru ca sunt foarte scumpe, iar “o masina precum Golf trebuie sa fie accesibila pentru milioane de oameni”.
Printre tehnologiile avansate de pe noul Golf se numara:
- Multicollision Brake – Studiile ADAC au aratat ca o patrime dintre accidentele rutiere cu victime sunt accidentele multiple, adica cele in care mai urmeaza un impact dupa cel initial. Acest sistem de franare inteligent franeaza automat masina dupa un impact initial, detectat de senzorii airbag-urilor. In functie de de informatiile primite de la decelerometrii de pe masina si de la senzorii de presiune din usi, masina decide sa franeze singura pentru a reduce energia cinetica, dar decelerarea nu este mai mare de 0,6 g. Acest nivel de franare de 0,6 g este considerat ideal pentru ca soferul sa poata reactiona si controla masina. Nivelul de decelerare de 0,6 g este aplicat si de tehnologia Front Assist, care franeaza automat in caz de accident iminent.
- Front Assist – Utilizeaza senzorii radar pentru a masura distanta pana la masinile din fata si chiar daca ACC este oprit, masina poate frana singura pentru a evita sau diminua consecintele unui accident iminent. In mod normal, sistemul avertizeaza soferul cu privire la distantele prea mici mentinute in raport cu autovehiculele din fata.
- Adaptive Cruise Control (ACC) – Tempomat adaptiv regasit deja pe Phaeton si CC, care utilizeaza un radar pentru a mentine o distanta prestabilita in raport cu masina din fata. La Golf cu transmisii manuale, ACC este activ intre 30 si 150 km/h, iar la masinile cu DSG tehnologia ACC poate frana complet masina, pana la oprire, daca acelasi lucru este facut si de masina din fata.
- City Emergency Braking – Functie extinsa a tempomatului adaptiv (ACC), activa pana la viteze de 30 km/h si creata pentru a evita accidentele la viteze mici, in oras. Sistemul de franare are trei faze. Prima este pregatitoare, pentru ca atunci cand soferul decide sa franeze sa beneficieze de intreaga forta. A doua faza comuta sistemul de franare hidraulic intr-o setare si mai sensibila, iar in final, ca o a treia faza, sistemul poate decide sa franeze singur sau sa franeze mai puternic decat soferul, daca acesta apasa insuficient pe frana.
- Fatigue Detection – Sistemul, introdus pentru prima data pe noul Passat, detecteaza oboseala soferului analizand miscarea volanului si il avertizeaza printr-un semnal sonor timp de 5 secunde. Pe panoul de instrumente apare un mesaj vizual care-i recomanda soferului sa ia o pauza. Daca soferul nu opreste, mesajele acustice si vizuale sunt reluate dupa 15 minute. Indiferent daca senzorii detecteaza oboseala sau nu, la fiecare patru ore de condus fara oprire masina recomanda soferului sa ia o pauza.
- Lane Assist – Sistemul de asistenta si avertizare la parasirea neintentionata a benzii de circulatie monitorizeaza marcajele de pe drum prin intermediul unei camere video montate in parbriz, in spatele oglinzii centrale. Daca devine evident ca soferul urmeaza sa treaca peste un marcaj rutier fara sa semnalizeze, sistemul considera ca cel de la volan a adormit si volanul incepe sa vibreze, concomitent cu corectarea traiectoriei. Pentru prima data pe un model Volkswagen, tehnologia Lane Assist are o functie de urmarire care permite masinii sa pastreze singura directia mai mult timp, daca marcajele cu vopsea de pe carosabil sunt in stare buna.
- Progressive Steering – Directia Progresiva, optionala pe noul Golf, are un raport variabil intre miscarea volanului si a rotilor. La manevre de parcare este nevoie de mai putine rotatii ale volanului pentru a vira la maximum, iar pe drumuri virajate soferul simte o relatie mai directa intre volan si roti, nemaifiind nevoie sa vireze foarte mult pentru a se inscrie pe traiectoria dorita.
- Electric Parking Brake – frana de parcare electrica este deja raspandita pe Passat si Tiguan, insa acum vine si pe Golf. In locul levierului de la frana de mana, aceasta este comandata de la un buton. Aceasta ofera si asistenta la pornirea din rampa, iar functia Auto Hold (la versiunile cu transmisii automatizate) tine franele actionate cand masina stationeaza, chiar daca soferul nu are piciorul pe frana. Auto Hold se dezactiveaza automat la apasarea acceleratiei.
- Dynamic Light Assist – Functia de asistare a fazei lungi/lumini de drum comuta automat lumina de intalnire/faza scurta cand este posibil ca masina sa orbeasca alti participanti la trafic (masini care vin pe contrasens, autovehicule ajunse din urma). Farurile cu xenon si luminile de viraj sunt setate individual pentru a deranja cat mai putin ochii celorlalti participanti la trafic. Dupa ce acest pericol dispare, faza lunga este comutata din nou. Aceasta tehnologie functioneaza doar la viteze mai mari de 65 km/h, considerandu-se ca pentru viteze inferioare faza scurta este suficienta oricum. Pentru masinile cu faruri standard exista functia Light Assist (deci fara Dynamic) care doar comuta intre faza lunga si faza scurta, cand e cazul (tot in functie de informatiile primite de camera video).
- PreCrash – Implementata pentru prima data pe Touareg, aceasta tehnologie detecteaza situatiile cu potential periculos (franari violente, supravirari sau subvirari severe) si pretensioneza centurile de siguranta pentru ca acestea sa fie cat mai eficiente cu putinta. De asemenea, geamurile laterale si trapa sunt inchise automat pana cand mai raman foarte putin deschise. In aceasta situatie airbag-urile laterale si cortina au cea mai buna eficienta.
Noul Golf are 4.255 mm lungime, cu 56 mm mai mult decat Golf VI, si 1.799 mm latime (+13 mm), iar ampatamentul a crescut cu 59 mm, pana la 2.637 mm. Caroseria a fost coborata cu 28 mm, masina avand o inaltime de 1.452 mm. Coeficientul aerodinamic pentru versiunile BlueMotion (gandite pentru emisii reduse) este de 0,27. Portbagajul a crescut cu 30 de litri, la 380 litri, iar podeaua acestuia este variabila pe inaltime cu 100 mm.
Spatiul interior pentru pasageri este cu 14 mm mai generos pe lungime (1.750 mm in total), iar pasagerii din spate resimt un spatiu mai mare cu 15 mm pentru genunchi. Spatiul pentru umeri este mai mare cu 31 mm (1.420 mm), iar cel pentru coate cu 22 mm (1.469 mm). Pentru pasagerii din spate cresterea spatiului pentru umeri este de 30 mm, iar pentru coate de 20 mm.
Versiunile Trendline si Comfortline pot fi comandate cu spatar rabatabil spre inainte al pasagerului din dreapta, pentru a putea cara, la nevoie, obiecte lungi (2.412 mm). Pentru sofer, scaunul are functie de masaj si reglaje inclusiv pentru inclinatia sezutului, nu doar inaltimea acestuia.
Alte modificari de detaliu sunt ca intre pedala de acceleratie si cea de frana este un spatiu mai mare cu 16 mm, iarschimbatorul de viteze sta mai sus cu 20 mm. Cotiera centrala pentru sofer si pasager poate culisa inainte si inapoi 10 cm si are cinci trepte de inaltime.
Pentru prima data intr-un Volkswagen este introdusa antena GSM exterioara cu inductie, iar cand telefonul este in cotiera se cupleaza automat, prin inductie, la antena exterioara. Astfel se obtine o receptie GSM mult mai buna.
Toate sistemele multimedia de pe noul Golf au ecrane tip touchscreen, insa in functie de echipare pot avea 5 inch, 5,8 inch sau 8 inch. De la versiunea de 5,8 inch in sus exista un senzor de proximitate, astfel ca sistemul multimedia comuta automat din modul “afisaj” in modul “operare” cand simte aproape degetul pasagerului sau al soferului. Aceasta este o premiera pentru automobilele Volkswagen. In modul “operare” sunt evidentiate mai puternic pe ecran elementele care pot fi actionate cu degetul, pentru o operare mai facila. Exista si niste gesturi prestabilite pe care ecranul le recunoaste, pentru scroll si pagina urmatoare/anterioara.
In ordinea performantei, sistemele multimedia cu touchscreen se numesc Composition Touch (5 inch, fara CD si fara afisaj color, dar cu cititor de carduri SD, AUX-IN), Composition Colour (5 inch, afisaj color), Composition Media (5,8 inch),Discover Media (5,8 inch, cu navigatie de baza), Discover Pro (8 inch, cel mai performant sistem multimedia pe Golf).
Volkswagen a vandut 29 de milioane de unitati Golf de la introducerea pe piata a primei generatii, in 1974, si pana in prezent. Volkswagen Golf este cel mai bine vandut automobil din Europa.