Acasa Ford Prima impresie: Ford Transit Tourneo Custom

Prima impresie: Ford Transit Tourneo Custom

de Adrian Mitrea

Ford Transit Custom 2012 (sursa - Ford)

Ford Transit a fost complet reproiectat pentru 2012 si acum sunt schimbate si blana, si naravul, in sensul ca acest model se simte mai degraba ca un autoturism, nu ca ca un vehicul utilitar usor, sau, mai simplu spus, ca o „duba”. Am testat in Germania versiunea Transit Tourneo Custom, pentru pasageri – care se dovedeste un autovehicul complet ce poate fi utilizat atat de clientii-companii, cat si de familiile numeroase. Pe langa sirul impresionant de calitati, am gasit si doua hibe la noul Transit.

Aceasta noua generatie Transit, a sasea, afiseaza limbajul estetic Ford Kinetic Design, care a debutat pe Fiesta in 2008 si iata ca atinge si vehiculele comerciale ale marcii. Mult mai expresiv decat pana acum, Ford Transit face un mare pas inainte si prin tehnologie, ergonomie si calitatea perceputa a materialelor.

click aici pentru galeria foto

Noul Transit vine cu un singur propulsor, turbo diesel de 2,2 litri, disponibil in trei versiuni de putere: 100 Cai Putere (CP), 125 CP si 155 CP. Puterea este transmisa rotilor din fata, iar masa maxima autorizata este cuprinsa intre 2,5 si 3,3 tone.

La volanul Ford Transit Custom 2012 (sursa - Ford)Sunt disponibile doua versiuni de ampatament si cinci caroserii: Van, Bus, Kombi, Kombi Van si DCIV – Double Cab In Van. Ultimele doua sunt omologabile M1 (autoturism) si N1 (autoutilitara). Masinile cu ampatament scurt (2.993 mm) au o lungime totala de 4.970 mm, iar cele cu ampatament lung (3.300 mm) au o lungime totala de 5.340 mm.

In Germania am condus versiunea pentru pasageri, Transit Tourneo Custom (Bus) cu motor de 155 CP. Fata de vechiul Transit, principalul lucru pe care-l remarci din prima privire este designul complet si radical schimbat, iar din primii zece metri parcursi la volan iti dai seama ca Transit paseste intr-o noua era. Transit are acum prestatii dinamice mult mai apropiate de un autoturism. Se conduce mult mai usor si nu mai iti transmite acea senzatie de barbaritate pe care o avea vechiul model. Sigur ca unora este posibil sa nu le placa aceasta „domesticire” a lui Transit, dar pana la urma… cine vrea sa se chinuie la volan?

Schimbatorul de viteze e bine pozitionat, sus, in bord, si se actioneaza la fel de usor ca pe Focus sau Mondeo. Cursele manatei sunt scurte, iar etajarea cutiei de viteze este ideala atat pentru a te simti bine la volan, cat si pentru economie.

Randurile 2 si 3 de scaune pot fi pliate, rabatate sau chiar scoase de tot. In total exista 30 de pozitii in care pot fi asezate scaunele de pe ultimele doua randuri. In pozitia „pliat”, spatarul scaunelor poate deveni o veritabila masa pentru picnic sau masuta de scris. In fata, sub sezutul locurilor din dreapta soferului, se gasesc spatii de depozitare generoase, iar locurile ce servesc drept suport pentru pahare si sticle abunda (fetele de usi, partea superioara a bordului si partea inferioara a acestuia).

Interior Ford Transit Custom 2012 (sursa - Ford)Pe noul Transit au patruns atat instrumentele de bord de noua generatie de la Focus, cat si tehnologii de la acest model. Asa se face ca Transit beneficiaza de sistemele precum Lane Departure Warning (LDW) si SYNC. Primul functioneaza utilizand o camera video montata in spatele oglinzii centrale si daca nu semnalizezi atunci cand schimbi banda, sistemul considera ca ai adormit la volan si volanul incepe sa vibreze. SYNC, asistentul digital personal de pe masinile Ford, este capabil sa preia comenzi vocale si sa sune automat la 112 in caz de accident. Iata ca acum SYNC ajunge si pe Transit, ceea ce pana la urma este si firesc din moment ce, teoretic, un astfel de autovehicul parcurge mai multi kilometri decat o Fiesta sau un Focus.

O alta dotare care merita atentie este camera video pentru marsarier, mai rar intalnita pe asemenea autovehicule (cu afisaj integrat in oglinda retrovizoare centrala). La fel de interesanta este si functia Auto High Beam (AHB), care comuta automat pe faza scurta/lumini de intalnire cand (d)in fata apare o alta masina al carui sofer ar putea fi orbit. Cand drumul devine liber din nou, sistemul AHB comuta faza lunga/lumini de drum din nou. Aceasta tehnologie functioneaza tot prin intermediul camerei video utilizata de LDW.

Ca sofer in noul Transit poti sa ai aproape tot ce-ti doresti. Exista chiar si un suport pentru telefonul mobil care integreaza perfect un smartphone, amplasat in fata schimbatorului de viteze. Deasupra instrumentelor de bord se afla o cutie cu capac in care sunt ascunse o mufa USB, una pentru dispozitive auxiliare si o priza de 12 V. Asadar poti sa-ti pui acolo telefonul la incarcat sau documentele. E un loc oarecum ascuns.

Nu toate lucrurile sunt perfecte la noul Ford Transit. Spre exemplu, ergonomia e penalizata pentru ca pedala de odihna pentru piciorul stang este pusa prea sus in comparatie cu pedala de ambreiaj, iar spatiul pentru varful degetelor este foarte mic. E posibil ca incaltat in bocanci nici sa nu poti tine piciorul acolo, iar daca porti sandale te lovesti la degete in fundul (ascutit si dur) unui suport pentru sticla sau pahar. Aceasta este prima hiba pe care am observat-o. A doua este ca plansa de bord se poate apasa  destul de usor in zona airbag-ului pentru pasager si creeaza impresia de fragilitate, chiar daca poate nu e cazul. E o zona pe care oamenii o pipaie atunci cand vor sa vada cum e o masina si prin faptul ca bordul se apasa destul de vizibil… nu creeaza o impresie foarte buna.

In rest materialele sunt bune la interior, chiar daca e plastic tare peste tot. Are un aspect placut, imbinarile sunt in regula, iar asamblarea nu starneste suspiciuni cum ca fabricatia ar fi perfectibila.

Ca element interesant, noul Ford Transit are un buton Eco in stanga volanului, care limiteaza viteza maxima a autovehicului la 110 km/h. E o functie interesanta care e menita, desigur, sa reduca consumul de carburant. O alta functie regasita la Ford si la foarte putine alte marci este parbrizul incalzit, disponibil, iata, si pe Transit.

In concluzie, Ford reuseste sa impresioneze in mod placut cu acest nou Transit. E un autovehicul care se conduce mai degraba ca un autoturism, ceea ce este un mare plus, iar diversitatea mare de caroserii disponibile, in combinatie cu cele doua variante de ampatament, fac din Transit un model pretabil pentru aproape orice.

Ford Transit 1965 - 2012 (sursa - 0-100.ro)

1 comentariu

george 30 iulie 2021 - 13:39

ce diferenta este intre ford transit custom si ford tourneo custom

Reply

Lasa un comentariu