Acasa Foto FOTO: MINI Paceman vine in premiera la Paris si ajunge in showroom-uri in prima parte a anului 2013

FOTO: MINI Paceman vine in premiera la Paris si ajunge in showroom-uri in prima parte a anului 2013

de Adrian Mitrea

MINI Paceman (sursa - MINI)

MINI prezinta la Salonul Auto de la Paris (27 septembrie-14 octombrie) modelul Paceman, versiune de serie, care va ajunge in showroom-uri in prima parte a anului viitor, a anuntat BMW Group Romania, importatorul MINI pe plan local. MINI Paceman este versiunea cu trei usi a SUV-ului de oras Countryman si este aproape identic cu conceptul MINI Paceman, prezentat in ianuarie 2011 la Salonul Auto de la Detroit.

Patru variante de motoare puternice vor fi disponibile de la lansare, iar specificatia standard MINI Paceman va include si suspensie sport, cu garda redusa. Acesta este cel de-al doilea model, dupa MINI Countryman, care ofera posibilitatea ca puterea motorului sa fie transferata catre toate cele patru roti.

click aici pentru galeria foto

Paceman, un Sport Activity Coupe (SAC), este al saptelea model din gama MINI. Paceman este primul membru al gamei marcii care va putea fi identificat dupa numele inscris pe spate. Tot in premiera pentru MINI, butoanele de control al geamurilor electrice sunt integrate pe usi. Daca este comandat pachetul optional de lumini, elipsele usilor (designul fetelor de usi cu aspect eliptic si prelungit dincolo de montantii B) sunt „scaldate” intr-o lumina ambientala.

„Datorita pozitiei usor ridicata a scaunelor spre inainte, conducatorul si pasagerul din dreapta beneficiaza de o vizibilitate excelenta, in timp ce pasagerii din spate au parte de un spatiu extrem de generos. Scaunele ofera si un suport lateral remarcabil si confort exceptional intr-o ambianta specifica unei limuzine. Prin rabatarea scaunelor din spate, capacitatea portbagajului de la MINI Paceman se extinde de la 330 la un maxim de 1.080 de litri”, spune producatorul.

MINI Paceman (sursa - MINI)Motoarele pe benzina disponibile pentru MINI Cooper Paceman, MINI Cooper S Paceman si versiunile diesel de la MINI Cooper D Paceman si MINI Cooper SD Paceman acopera puteri cuprinse intre 82 kW/112 CP si 135 kW/184 CP. Toate aceste motoare sunt combinate in echiparea standard cu o transmisie manuala cu sase trepte, iar daca optional este disponibila si o cutie de viteze automata cu sase rapoarte. La variantele de top (MINI Cooper S Paceman si MINI Cooper SD Paceman), transmisia automata este completata de clapete dispuse pe volan. Acestea pot fi comandate ca optiune pentru toate celelalte modele.

Tehnologia MINIMALISM, disponibila standard la toate modelele, include Brake Energy Regeneration (regenerare a energiei la franare), operarea inteligenta a componentelor auxiliare, Electric Power Steering (EPS – servodirectie electrica) si Gear Shift Indicator (indicator al punctului de schimbare a vitezelor) care, asemenea functiei Auto Start/Stop, functioneaza in combinatie cu transmisia manuala.

Sistemul de tractiune integrala MINI ALL4 se afla in echiparea variantelor MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman si MINI Cooper D Paceman. Se intentioneaza si realizarea unei versiuni MINI John Cooper Works Paceman, potrivit MINI.

Ca design cea mai distinctiva particularitate a spatelui o reprezinta stopurile care, in premiera pentru MINI, au un design orizontal. Asemanator lunetei tipice unui coupe – subtire si inclinata -, benzii cromate de sub aceasta si cutelor orizontale de pe hayon si bara spate, forma stopurilor accentueaza suplimentar latimea automobilului. Segmentarea concentrica a surselor de lumina din stopuri este in deplina legatura cu traditia marcii. Acelasi lucru poate fi spus si despre spate ca ansamblu, a carui latime creste in partea inferioara.

Opt culori sunt disponibile pentru exteriorul MINI Paceman, inclusiv noile variante Brilliant Copper, Blazing Red si, exclusiv pentru MINI Paceman, Starlight Blue. Plafonul si capacele oglinzilor retrovizoare pot fi vopsite in culoarea caroseriei, alb sau negru.

Disponibil standard, sistemul de stocare si prindere Centre Rail (o sina din aluminiu care taverseaza centrul masinii – n.r.) porneste chiar de langa schimbatorul de viteze de pe consola centrala si se termina intre scaunele fata. A doua sectiune a Centre Rail este regasita intre scaunele spate si se extinde pana la paravanul dintre compartimentul spate si portbagaj. Astfel este facilitata trecerea de pe un scaun pe celalalt, peste sistemul de stocare/prindere. Optional poate fi comandat si Centre Rail dintr-o singura bucata, care se extinde intre cele doua randuri de scaune, ceea ce ofera o mai mare flexibilitate cand este vorba de pozitionarea elementelor functionale standard si optionale. Pachetul optional de lumini include iluminarea Centre Rail si a panourilor de la usi.

Scaunele sport fata fac si ele parte din dotarea standard a modelului MINI Paceman. Ca alternativa la tapiteria standard, cu stofa Diagonal Track, clientii pot comanda combinatia Hot Cross de stofa si piele, echiparea cu piele Gravity sau varianta exclusiva cu piele Lounge. O selectie personalizata de culori pentru tapiterii, suprafete interioare, Colour Lines si alte elemente de design ofera o gama variata de posibilitati de individualizare a interiorului.

Motorizarile lui Paceman sunt deja cunoscute din gama MINI. O particularitate comuna a motoarelor pe benzina, de 1,6 litri, ce propulseaza MINI Cooper S Paceman si MINI Cooper Paceman este gestiunea complet variabila a supapelor. Bazat pe tehnologia VALVETRONIC patentata de BMW Group, acest sistem optimizeaza atat reactia motorului, cat si eficienta acestuia. Sub capota MINI Cooper S Paceman, sistemul este completat de turbocompresorul twin-scroll (o turbina, geometrie variabila) si de injectia directa pentru a genera o putere maxima de 135 kW/184 Cp la 5.500 rpm. In plus, varful curbei de cuplu (240 Nm) este obtinut pe un interval al turatiilor cuprins intre 1.600 si 5.000 rpm. Functia Overboost ii ofera conducatorului posibilitatea unui impuls in momentul accelerarii, marind cuplul la un maxim de 260 Nm pentru o scurta perioada de timp, la turatii cuprinse intre 1.700 si 4.500 rpm.

Toate acestea permit ca MINI Cooper S Paceman sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 7,5 secunde (cu transmisie automata: 7,8 secunde), pentru a ajunge la o viteza maxima de 217 km/h (212 km/h cu automata). Consumul mediu de combustibil in ciclul de testare EU este de 6,1 litri (7,1 litri automata)/100 kilometri, iar emisiile CO2 sunt de 143 (166) grame/km.

Cu o putere maxima dezvoltata de 90 kW/122 CP la 6.000 rpm si cu un cuplu maxim de 160 Nm disponibil de la 4.250 rpm, motorul ce propulseaza MINI Cooper Paceman (motorizarea de baza) trimite masina la 100 km/h in 10,4 secunde (cu transmisie automata: 11,5 secunde), iar viteza maxima este de 192 km/h (184 km/h). In ciclul de testare EU, MINI Cooper Paceman realizeaza un consum mediu mixt de 6,0 (7,2) litri/100 kilometri, in timp ce emisiile CO2 sunt de 140 (168) g/km.

Un turbocompresor cu geometrie variabila a turbinei si injectia directa common-rail permit motoarelor diesel ce echipeaza MINI Cooper SD Paceman si MINI Cooper D Paceman sa ofere consum redus si performanta. Cu o capacitate de 2 litri, motorul aflat in echiparea MINI Cooper SD Paceman produce o putere maxima de 105 kW/143 CP la 4.000 rpm. Cuplul maxim de 305 Nm poate fi utilizat pe un interval cuprins intre 1.750 si 2.700 rpm. Puterea furnizata permite ca MINI Cooper SD Paceman sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 9,2 secunde (cu transmisie automata: 9,4 secunde) si sa atinga o viteza maxima de 200 (197) km/h. Consumul mediu mixt in ciclul de testare EU este de 4,6 (5,7) litri motorina/100 km si emisiile de CO2 sunt de 122 (150) g/km.

Motorul turbo diesel de pe MINI Cooper D Paceman are o capacitate de 1,6 litri, care poate creste la 2 litri daca este comandata transmisia automata optionala. Puterea maxima ajunge la 82 kW/112 CP si este disponibila de la 4.000 rpm, in timp ce cuplul maxim de 270 Nm este furnizat intre 1.750 si 2.250 rpm. MINI Cooper D Paceman accelereaza de la 0 la 100 km/h in 10,8 secunde (cu transmisie automata: 11,2 secunde), pentru a ajunge la o viteza maxima de 187 (182) km/h. Consumul mediu mixt in ciclul de testare EU este de 4,4 (5,6) litri motorina/100 kilometri, iar emisiile de CO2 sunt de 115 (149) g/km.

MINI Paceman (sursa - MINI)Reprize suplimentare de placere a condusului sunt furnizate la atingerea butonului optional Sport, care asigura un raspuns mai prompt al motorului si o directie mai precisa. La modelele comandate cu transmisie automata, butonul Sport poate fi utilizat pentru a activa un program sport adaptat special, care face diferite ajustari printre care un plus de energie pentru schimbarile de viteze.

Inca de la lansarea modelului Sports Activity Coupe compact Paceman, trei dintre cele patru variante pot fi echipate cu ALL4. Sistemul de tractiune integrala permanenta este disponibil la MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman si MINI Cooper D Paceman si poate fi combinat fie cu transmisia manuala, fie cu cea automata.

Sistemul ALL4 utilizeaza un diferential central electromagnetic pentru a distribui puterea neintrerupt intre puntea fata si cea spate. In situatii normale de condus, ALL4 transfera pana la 50% din puterea motorului spre puntea spate, acest nivel putand fi crescut pana la 100% in conditii extreme, cum ar fi pe gheata sau pe zapada. Electronica de control a sistemului MINI ALL4 este integrata direct in unitatea de gestiune DSC, ceea ce permite puterii sa fie distribuita intre puntea fata si cea spate cand si unde este necesar – si aceasta in interval de milisecunde. Acest reglaj optimizeaza consumul de combustibil si face ca masina sa prezinte agilitatea maxima in fata cerintelor dinamice fluctuante, in timp ce furnizeaza o deplasare sigura, spune MINI.

Constructia sasiului MINI Paceman consta dintr-o combinatie MacPherson pentru puntea fata, respectiv brate transversale forjate in tandem cu suspensie multibrat pentru puntea spate. O dotare speciala pentru MINI Paceman este reglajul sport al suspensiei coborate, chiar daca automobilul poate fi comandat si cu suspensia si garda la sol obisnuite fara costuri suplimentare.

De asemenea disponibil standard, sistemul DSC (Dynamic Stability Control – controlul dinamic al stabilitatii) cuprinde ABS (sistem impotriva blocarii franelor), Electronic Brake Force Distribution (EBD – distributia electronica a fortei de franare), Cornering Brake Control (CBC – controlul franarii in viraje), Brake Assist (asistarea franarii) si Hill Assist (asistare in rampa). MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman si MINI Cooper D Paceman cu ALL4 dispun si de modul DTC (Dynamic Traction Control – controlul dinamic al tractiunii), care permite o patinare controlata prin intermediul rotilor de tractiune pentru a usura deplasarea pe nisip sau zapada. Cand sistemul de stabilitate este dezactivat (in modul DSC Off), intervine o functie electronica de blocare a diferentialului puntii fata. In virajele stranse, aceasta franeaza o roata dupa cum este necesar pentru a imbunatati manevrabilitatea. Cunoscut drept Electronic Differential Lock Control (EDLC – control electronic al blocarii diferentialului), acest sistem sporeste tractiunea automobilului fara a afecta in mod negativ proprietatile de directie. DTC si EDLC sunt disponibile optional pentru MINI Cooper Paceman si MINI Cooper D Paceman.

Echiparea standard include si jante din aliaj de 16 toli pentru MINI Cooper Paceman si MINI Cooper D Paceman, respectiv de 17 toli pentru MINI Cooper S Paceman si MINI Cooper SD Paceman. Jantele de 18 si 19 toli, din aliaj, pot fi comandate ca optiune pentru toate variantele modelului.

MINI Paceman (sursa - MINI)

Lasa un comentariu