Nissan va dezvalui pe 27 septembrie, la Salonul Auto de la Paris, un concept de SUV compact care se numeste TeRRA si functioneaza cu hidrogen si pe baza tehnologiei pilei de combustie. Masina nu este cu mult mai mare decat Juke, iar compania spune ca o va lansa in productie cand alimentarea cu hidrogen va deveni cu adevarat raspandita.
TeRRA SUV concept are 4,16 metri lungime, 1,8 metri latime si 1,56 m inaltime, ceea ce il plaseaza undeva intre Juke (4,13 m lungime) si Qashqai (4,33 m lungime) in gama Nissan.
click aici pentru galeria foto
Producatorul spune ca s-a inspirat din stilul de viata al clientilor nord-europeni ai Nissan si adauga ca SUV-ul pe hidrogen nu este mare si dur pentru a fi utilizat in desert, ci este un SUV de oras caracterizat in doua cuvinte prin sintagma „Duritate Moderna” („Modern Toughness”), avand un design exterior care combina elemente de masina off-road cu altele mult mai „soft” intalnite la masinile de oras.
La fel ca si la alte concepte, si la cel al Nissan este prezentata varianta in care o tableta detasabila poate fi folosita pe post de plansa de bord ce afiseaza diverse lucruri legate de viteza si parcurs, insa poate fi apoi scoasa si utilizata precum o tableta obisnuita.
La partea de propulsie, Nissan spune ca noul concept combina experienta companiei in domeniul SUV-urilor cu cea castigata in domeniul masinilor electrice, mai ales cu Leaf. In plus, Nissan a prezentat in 1996 primul vehicul pe hidrogen, iar de atunci tehnologia a avansat, s-a mai ieftinit, insa nu a ajuns raspandita.
Desi e un studiu de design, TeRRA nu are un sistem de propulsie „imaginar”, ci un tren de rulare 4X4 bazat pe tehnologia pilei de combustie. Practic, rotile din fata sunt propulsate de sistemul intalnit si la masina de serie Leaf, iar la fiecare dintre cele doua roti din spate se gaseste un motor electric bazat pe tehnologia prezentata la trei concepte succesive din seria PIVO.
Sub capota este suficient spatiu pentru sistemul cu celulele de combustibil, compania spunand ca vorbim de o densitate unica in segment: 2,5 kW/L. Compania a prezentat primul concept pe hidrogen in 1996 si spune ca pilele de combustie costa acum de sase ori mai putin decat in 2005, datorita reducerii de patru ori a cantitatii de metale pretioase necesare la constructie.
Nissan spune ca TeRRA este un concept foarte aproape de productie, tehnologic vorbind, insa il va construi in serie cand hidrogenul va deveni mai raspandit.