Patrick Pelata, cel care pana la scandalul de spionaj din 2011 a ocupat pozitia a doua ca importanta in grupul Renault, a acceptat un post de conducere la compania californiana de IT Salesforce care realizeaza anual venituri de doua miliarde de dolari si are 8.000 de angajati. Pelata, care a vizitat si tara noastra si a dat interviuri presei romane, a demisionat de la Renault dupa ce a fost pus pe linie moarta in urma scandalului de spionaj din 2011.
Pelata, in varsta de 56 de ani, ocupa de acum functiile de vicepresedinte executiv si sef al diviziei automotive la compania Salesforce.com, care isi are sediul in San Francisco si ofera servicii legate de managementul relatiilor cu clientii.
Compania, infiintata in 1999, are venituri anuale de peste doua miliarde dolari si peste 8.000 de angajati.
Pelata a fost prezentat la un moment ca unul dintre vinovatii asa-zisului scandal de spionaj de la Renault in cadrul caruia ar fi fost responsabil pentru demiterea nejustificata a trei directori, care apoi au cerut despagubiri. Multi au spus insa ca Pelata a fost pe nedrept acuzat si ca a fost pus pe linie moarta numai pentru ca Renault era presata de autoritati sa gaseasca vinovati. In plus, s-a mai spus ca Pelata a trebuit sacrificat pentru ca foarte cunoscutul Carlos Ghosn sa ramana in fruntea Aliantei Renault-Nissan.
Asa-zisul scandal a inceput in primele zile din ianuarie 2011, vina fiind aruncata pe companii din China despre care s-a spus ca ar fi obtinut planuri secrete legate de programul de vehicule electrice Renault. La cateva zile dupa aparitia cazului in presa, un oficial al ministerului chinez de Externe a calificat drept „nefondate si iresponsabile” acuzatiile aduse Chinei.
La inceputul lui martie 2011, dupa doua luni de anchete interne si investigatii ale serviciilor secrete franceze, au aparut semne de indoiala ca ar fi real cazul de spionaj industrial. Oficiali Renault au declarat ca este posibil ca totul sa fi fost o inscenare, organizata in scop de frauda.
Ulterior, presedintele si directorul general executiv (CEO) al Renault, Carlos Ghosn, si directorul operational de atunci, Patrick Pelata, cei mai importanti doi oameni din compania franceza, au anuntat public „scuze sincere”, in numele Renault, celor trei angajati suspectati de spionaj, care au fost suspendati din functii la inceputul lui 2011.
Pelata demisionase din functia de director operational al Renault in aprilie 2011, fiind inlocuit de Carlos Tavares. Pelata ramasese angajat al Aliantei Renault-Nissan, insa a declarat apoi ca nu vede nicio o perspectiva in colaborarea cu gigantul auto.