Acasa Fiat Serbia nu are cum sa livreze in totalitate banii promisi catre noua uzina Fiat si nu termina la timp drumul expres catre ea

Serbia nu are cum sa livreze in totalitate banii promisi catre noua uzina Fiat si nu termina la timp drumul expres catre ea

de Vlad Barza

Fiat 500L (sursa - Fiat)

Grupul Fiat a fost de acord ca statul sarb sa plateasca doar putin peste jumtate din cele 90 milioane euro care trebuiau sa se indrepte catre noua uzina Fiat din Kragujevac detinuta intr-un joint-venture de Fiat si Serbia. La Belgrad s-a schimbat guvernul acum o luna, iar noua putere spune ca fostul guvern nu a inclus platile catre Fiat in bugetul pe 2012, astfel ca ele pot fi efectuate integral abia anul viitor. In plus, nici drumul expres catre uzina nu este gata la timp, insa Belgradul promite ca lucrurile se vor rezolva, scrie Bloomberg.

Fiat a inaugurat in aprilie uzina din Serbia, in iulie a demarat oficial productia de serie, insa volumele sunt foarte mici. Ca parte a joint-venture-ului dintre Fiat si tara vecina, Serbia ar fi trebuit sa vireze anul acesta 90 milioane euro pentru uzina, insa va putea aloca doar 50 milioane euro, iar italienii au acceptat ca restul banilor sa ajunga in 2013.

La Belgrad s-a instalat acum o luna un nou guvern, unul socialist, iar motivul amanarii platilor tine de faptul ca vechiul guvern nu le-ar fi inclus in bugetul pe 2012, Serbia are un deficit mare si datorii consistente, tara fiind in recesiune.

In plus, nu este gata nici drumul expres cu patru benzi ce trebuie sa lege uzina de autostrada care face parte din drumul european E75, insa autoritatile promit ca in curand se va termina lucrul la cei cativa kilometri ramasi de construit.

Autoritatile de la Belgrad promit ca, in pofida amanarilor, modelul 500L produs la uzina va putea fi lansat la timp, in septembrie, primele tari unde va ajunge urmand a fi Italia si Franta, pretul de pornire fiind de 15.500 euro. La uzina din Serbia ar trebui sa fie produse 30.000 de masini anul acesta si 120.000 anul viitor, numarul de angajati urmand sa ajunga la 2.400.

La uzina va fi produs modelul 500 L, (unde L vine de la Large), o masina de familie de clasa B ce se vrea a fi stilata in raport cu concurenta formata din modele precum Ford B-Max si Citroen C3 Picasso.

Fiat a format in 2008 cu statul sarb compania mixta care a gestionat si modernizat vechea uzina Zastava, insa proiectul a suferit cateva amanari din cauza crizei, investitiile totale fiind gandite sa depaseasca un miliard de euro.

Lasa un comentariu