A doua sesiune a Programului Rabla 2012 porneste pentru persoanele fizice de miercuri, 8 august, cu fonduri de 57 milioane lei (12,56 milioane euro) pentru scoaterea din uz a 15.000 de autoturisme mai vechi de zece ani, a anuntat Ministerul Mediului. In ceea ce priveste sesiunea pentru persoanele juridice, aceasta se afla in derulare, fiind in etapa de depunere a dosarelor, in perioada 23 aprilie-31 august 2012.
„Incepand de maine (miercuri, 8 august 2012 – n.r.), va avea loc repartizarea catre colectori a celor 15.000 de tichete, iar persoanele fizice care detin masini mai vechi de zece ani se pot adresa firmelor colectoare, incepand cu aceeasi data, in vederea casarii acestor autoturisme”, a anuntat Ministerul Mediului, care mentioeaza ca termenii raman aceeasi ca pana acum, respectiv o prima de casare de 3.800 lei, exprimata printr-un tichet cu valoare nominala.
Pentru achizitionarea unui autovehicul nou pot fi utilizate cel mult trei tichete valorice, la fel ca pana acum.
Ministerul Mediului ia in calcul suplimentarea fondurilor pentru Programul Rabla cu inca 57 milioane lei/15.000 tichete, dupa epuizarea sumelor care vor fi deblocate in aceasta a doua sesiune care demareaza pe 8 august.
Pentru persoanele juridice inca se afla in derulare prima sesiune din Programul Rabla 2012, potrivit Ministerului Mediului.
Prin Programul Rabla au fost casate in 2012 un numar de 25.964 de autoturisme mai vechi de zece ani. In cadrul primei sesiuni a Programului Rabla 2012 au fost achizitionate un numar de 8.006 masini, dintre care 3.661 de productie autohtona (45%).
Lista producatorilor, importatorilor de autoturisme si distribuitorilor autorizati sa participe in anul 2012 la Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national, precum si cea a operatorilor economici autorizati sa desfasoare activitati de colectare si tratare a vehiculelor scoase din uz se gaseste pe situl AFM, , in cadrul sectiunii „Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national 2012„.
Documente necesare pentru pesoane fizice pentru a intra in program si care trebuie prezentate odata cu autovehiculul ce urmeaza a fi casat:
- a) actul care ii atesta identitatea, precum si domiciliul sau resedinta in Romania, eliberat de catre autoritatile romane, in termen de valabilitate, in original si copie;
- b) certificatul de inmatriculare a autovehiculului uzat, in original si in copie legalizata;
- c) cartea de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista, in original si in copie legalizata;
- d) actul doveditor eliberat de catre serviciul public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent teritorial, in original, pentru cazul in care din certificatul de inmatriculare si cartea de identitate a autovehiculului uzat, daca aceasta exista, nu rezulta anul fabricatiei, anul primei inmatriculari in Romania si/sau categoria autovehiculului uzat;
- e) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, eliberat de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta proprietarul si este inregistrat fiscal autovehiculul uzat, in original.
Prin Programul Rabla, in ultimii doi ani, au fost casate 305.964 autoturisme uzate si au fost achizitionate 101.766 autoturisme noi, dintre care, 40.269 de origine autohtona.