Cativa producatori auto de top si furnizori, printre care Daimler, BMW si Ford, sprijina proiectul de cercetare simTD, avand ca scop dezvoltarea si implementarea pe masini a unor tehnologii care vor spori siguranta si confortul la volan. Printre ele se numara sisteme de avertizare la franare dincolo de raza vizuala a soferului, recunoasterea semnelor de circulatie si plati online din masina, prin internet.
Printre cele mai interesante tehnologii care debuteaza pe cele 120 de masini experimentale, create de producatorii auto parteneri, se numara:
- Electronic Brake Light, care transmite un mesaj de la masina din fata la cea din spate in cazul in care prima franeaza violent si cea din spate nu este in campul vizual. Astfel de situatii pot aparea dupa curbe, cand este posibil ca o masina sa vina cu viteza mare fara sa stie ca imediat dupa colt este oprita o alta masina, din cine stie ce motiv. Prin aceasta tehnologie masinile vor cumunica intre ele si vor alerta soferul in cazul in care o franare imprevizibila se petrece intr-un loc cu vizibilitate limitata.
- Obstacle Warning System, care informeaza ceilalti participanti la trafic asupra prezentei si pozitiei unor obstacole pe sosea
- Traffic Sign Assist, care mentine o legatura permanenta intre masina si semnele de circulatie importante, cum ar fi cele pentru ordinea de prioritate, limite de viteza, restictii temporare, etc… Aceasta tehnologie – bazata pe o camera video montata pe parbriz, in spatele oglinzii centrale – este deja implementata de cativa producatori auto, dar proiectul simTD urmareste ca numarul de semne ce pot fi recunoscute de camera video din parbriz sa fie cat mai mare
- Public Traffic Management, care are ca scop oferirea de predictii cat mai precise in ceea ce priveste traficul rutier si impactul sau asupra unei calatorii cu masina, de la punctul de pornire si pana la destinatie
- In-Car Internet Acces, care consta intr-o legatura la internet a masinii pentru a accesa diverse servicii, cum ar fi rezervarea si achitarea unui loc de parcare.
Cele 120 de masini care fac parte din programul de cercetare simTD vor parcurge mii de kilometri si vor colecta date despre cum functioneaza tehnologiile-pilot, pentru a le putea implementa ulterior in echiparea masinilor de serie.
Printre producatorii auto implicati in proiectul simTD se numara Daimler (marcile Mercedes-Benz si smart), BMW (marcile BMW si MINI), Audi, Volkswagen, Ford si Opel. De asemenea, furnizorii de echipamente si tehnologie pentru industria auto Continental si Bosch sunt si ei implicati puternic in proiectul simTD.