Companiile Spyker si Saab au dat in judecata General Motors si solicita despagubiri de trei miliarde dolari, motivand ca GM a dorit in mod intentionat ca Saab sa dea faliment. Saab a intrat in faliment in decembrie 2011, iar Spyker acuza GM ca a impiedicat tranzactia prin care doua companii chineze ar fi putut salva constructorul auto.
Spyker, compania care a preluat Saab la final de 2009 si a incercat sa o revitalizeze, a dat General Motors in judecata in SUA pe motiv ca actiunile sale ar fi provocat falimentul Saab. Spyker si Saab spun ca General Motors a intervenit in mod ilegal in tranzactia prin care Saab ar fi beneficiat de investitii masive de la grupul chinez Youngman, care ar fi putut aduce pe linia de plutire compania suedeza.
In plangere se mentioneaza faptul ca GM a impiedicat tranzactia cu chinezii fiindca s-a temut de concurenta dintre marcile sale si noul Saab pe piata din China. Saab si Spyker solicita despagubiri de trei miliarde dolari de la GM, ca masura reparatorie pentru ce au facut americanii.
Compania olandeza Swedish Automobile (Swan), care detine Saab, a anuntat in 19 decembrie 2011 ca producatorul auto suedez a aplicat la Curtea din Vanersborg pentru a intra in faliment. Astfel, la doi ani de la o alta intrare in faliment, cand General Motors (GM) a decis sa vanda sau sa lichideze compania, Saab isi vedea din nou drumul pavat catre trecerea in nefiinta.
Saab s-a mai aflat in procedura de reorganizare de mai multe ori in ultimii doi ani, insa asta doar pentru a castiga timp in obtinerea de finantare. Compania chineza Youngman, vazuta ca cea care va salva Saab, anunta ca reorganizarea companiei auto si finantarea nu au putut fi duse la bun sfarsit. Acest anunt al Youngman a venit dupa ce General Motors a anuntat ca se opune vanzarii Saab catre chinezi.
Ca s-a ajuns la plangerea din prezent nu este o surpriza, mai ales ca presa suedeza a scris la sfarsitul lunii noiembrie din 2011 ca GM nu vrea sub nicio forma ca Saab sa fie preluata in totalitate de doua companii auto chineze fiindca se teme ca tehnologia va ajunge pe mainile cui nu trebuie si ar putea afecta activitatile comerciale ale GM in China.
In cele din urma, la jumatatea lui iunie se anunta ca Saab e cumparat de catre un grup de investitii din China, care promitea ca va produce masini electrice.