Acasa Hyundai Comisia Europeana analizeaza cererea Frantei care se arata exasperata de efectele pe care acordul de liber schimb UE-Coreea de Sud le are asupra industriei auto

Comisia Europeana analizeaza cererea Frantei care se arata exasperata de efectele pe care acordul de liber schimb UE-Coreea de Sud le are asupra industriei auto

de Vlad Barza

O linie de asamblare Hyundai din Coreea de Sud (sursa - Reuters)

Comisia Europeana a anuntat ca analizeaza solicitarea Frantei care vrea ca Acordul de Liber Schimb intre Coreea de Sud si UE intrat in vigoare la 1 iulie 2011 sa fie pus sub supraveghere, astfel incat sa poata fi controlat si redus numarul de masini care ajung in Europa din tara asiatica. Acordul, care prevede si eliminarea taxelor de import pe masinile sud-coreene, ar fi afectat grav industria auto franceza, spun oficialii din Hexagon, care dau ca exemplu cresterea vanzarilor Hyundai si Kia, noteaza Le Parisien.

Acordul de Liber Schimb intre Coreea de Sud si UE, care prevede, printre altele, si eliminarea taxelor de import pe masinile sud-coreene, a fost dur criticat de autoritatile franceze, care au cerut Comisiei sa puna sub supraveghere acest acord comercial, ceea ce inseamna ca importatorii trebuie sa obtina o autorizatie inainte sa aduca masinile.

Practic, introducerea unei autorizatii va permite masurarea in prealabil a efectelor acordului, mai exact numarul de masini ce vor fi introduse in tara. Acordul are o clauza care prevede reintroducerea taxelor pentru aceste masini daca vanzarile producatorilor europeni sunt afectate, insa acest acord a fost dat ca exemplu de cele doua parti si e greu de crezut ca poate fi anulat.

Arnaud Montebourg, ministrul francez al industriei, a criticat vehement acordul, spunand ca pe o piata care scade mult marcile coreene si-au vazut vanzarile urcand cu 50%, in timp ce vanzarile de masini frantuzesti, mai ales cele cu motoare diesel cu cilindree mica, au fost grav afectate. El spune ca acordul trebuie pus sub supraveghere fiindca exista in el o clauza prin care statele pot sesiza Comisia daca importurile din acele tari cresc puternic.

Reprezentantii Hyundai-Kia au tinut sa precizeze ca jumatate din masinile vandute in Franta sunt produse la uzinele europee din Cehia si Slovacia, astfel ca brand-urile trebuie privite ca fiind „actori europeni”.

Anul trecut au fost aduse in tarile UE 345.000 de masini din Coreea de Sud, insa daca e sa comparam cu 2007 cand s-au adus 640.000 se poate spune ca numarul este scazut. In plus, datele arata ca doar 12% din cele 232.000 masini Hyundai vandute in Europa sunt produse in Coreea de Sud.

Lasa un comentariu