Acasa Opel Opel aduce trenul de rulare de pe Insignia OPC si pe variante mai accesibile ale modelului

Opel aduce trenul de rulare de pe Insignia OPC si pe variante mai accesibile ale modelului

de Adrian Mitrea

Sasiu Opel SuperSport (sursa - Opel)
Sasiu Opel SuperSport (sursa - Opel)

Opel a anuntat ca sasiul SuperSport de pe Insignia OPC, cea mai sportiva versiune a Insignia, este acum disponibil si pe variante mai accesibile ale acestui model, respectiv pentru motorizarile de 2 litri turbo diesel de 160 Cai Putere (CP) si 2 litri turbo pe benzina de 220 CP. Sasiul SuperSport are suspensii fata complet noi, frane Brembo si reglaje OPC (Opel Performance Center).

„Opel utilizeaza pentru prima oara sasiul SuperSport de inalta performanta pentru autovehiculele Insignia cu tractiune pe puntea fata. Doua variante Insignia, pe benzina si diesel, cu tractiune pe puntea fata (FWD) vor fi prevazute cu un pachet pentru sasiu format din suspensia HiPerStrut (High Performance Struts), frane Brembo si reglat in conformitate cu setarile OPC (Opel Performance Center).  Aceasta combinatie de sasiu era disponibila anterior exclusiv pentru modelul sportiv Insignia OPC si variantele Insignia cu tractiune integrala, care sunt prevazute cu diferentiale autoblocante electronice (e-LSD) de optimizare a tractiunii si stabilitatii pentru a distribui cuplul conform necesitatilor. Sasiul poate fi acum comandat si in combinatie cu variantele cu tractiune pe puntea fata ale modelului echipat cu motor diesel 2.0 CDTI de 118 kW/160 CP si ale modelului cu motor pe benzina supraalimentat de 2 litri, cu o putere de 162 kW/220 CP”, a anuntat Opel.

Franele Brembo sunt prevazute cu discuri perforate transversal, de mari dimensiuni (355 x 32 mm), etriere din aliminiu cu patru pistoane si placute de frana de inalta performanta. Discurile de frana flotante din material compozit (aluminiu-fonta) dezvoltate special sunt formate dintr-un rotor de frana din fonta si un clopot de disc din aluminiu.

Suspensia HiPerStrut, utilizata pentru prima data pe Insignia OPC, marcheaza o evolutie semnificativa fata de suspensia fata MacPherson standard oferita pe Insignia. Aceasta optimizeaza aderenta pe carosabilul umed sau uscat si permite aplicarea unei puteri mai mari la roata in timpul virajelor.

„In timp ce suspensia utilizeaza aceleasi puncte de montare precum celelalte variante Insignia, unghiul de inclinare al pivotului a fost redus de la 13 la 9 grade, scurtand asadar lungimea fuzetei cu o valoare cuprinsa intre 23-44 mm. Fiecare dintre aceste valori le permite soferilor sa se bucure suplimentar de puterea oferita de modelul Insignia. Reducerea unghiului de inclinare al pivotului contribuie la reducerea alunecarii rotilor in viraje, permitandu-le rotilor din fata sa mentina o aderenta mai buna in timpul virajelor, intarziind astfel aparitia subvirarii. Lungimea mai scurta a fuzetei reduce semnificativ fenomenul de miscare violenta a volanului provocata de cuplul ridicat la acceleratia brusca si optimizeaza rezistenta la fenomenul de miscare necontrolata a volanului in viraje pe teren accidentat”, potrivit Opel.

Insignia a fost lansata in 2008 ca inlocuitoare a modelelor Vectra, Signum si Omega si a marcat trecerea Opel la un nivel mai ridicat de calitate si preturi. De atunci si pana in prezent au fost comercializate jumatate de milion de automobile Insignia.

Aceste noutati pentru familia de modele Insignia reprezinta doar cateva dintre imbunatatirile aduse gamei Opel, care mai includ si lansarea unei versiuni revizuite a compactei Astra si lansarea modelului de mici dimensiuni Adam.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre