Acasa Fiat Cresc tensiunile dintre Volkswagen si Fiat: Germanii spun ca seful Fiat trebuie sa se retraga de la sefia Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile

Cresc tensiunile dintre Volkswagen si Fiat: Germanii spun ca seful Fiat trebuie sa se retraga de la sefia Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile

de Vlad Barza

Un Beetle la sectiunea livrari a sediului VW Wolfsburg (sursa - Reuters)

Dupa ce Sergio Marchionne, seful Fiat, a acuzat Volkswagen ca distorsioneaza piata prin reducerile „agresive” oferite, grupul german a reactionat prompt cerand demisia acestuia de la conducerea Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile. Germanii spun ca el nu e calificat sa conduca un for asa de important si ameninta ca s-ar putea retrage din ACEA. Conflictul arata cat de tensionata este situatia in industria auto europeana, unde cativa constructori au vanzari record, iar altii sunt in agonie.

Marchionne spusese ca pe piata auto europeana este o adevarata „baie de sange”, iar Volkswagen ar profita de situatia grea, facand reduceri agresive de preturi pentru a-si creste cota de piata. Volkswagen a reactionat prompt la acuzatii prin seful de comunicare Stephan Gruehsem. „Domnul Marchionne e greu de suportat ca sef al ACEA. Ii cerem sa-si dea demisia”. Comentariile „dovedesc din nou faptul ca nu e calificat sa conduca Asociatia”, mai spune oficialul Volkawagen.

Directorul de vanzari al Grupului Volkswagen, Christian Klingler, spune ca nu se pune problema ca Volkswagen sa faca reduceri agresive, insa a tinut sa aminteasca faptul ca pe piata auto europeana concurenta e tot mai dura.

Se estimeaza ca uzinele auto europene produc la 65-70% din capacitate, desi in mod normal un nivel de 75-80% ar fi unul care sa permita rentabilitatea. Piete precum Grecia si Portugalia au scazut si cu 40%, iar Opel, Fiat si PSA Peugeot Citroen raporteaza cifre dezamagitoare, in timp ce BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen si Audi raporteaza cifre record.

In conditiile in care Fiat merge prost, iar Volkswagen prospera, nu e de mirare ca replicile sunt tot mai dure. Volkswagen si Fiat s-au mai batut in declaratii in ultimii ani, cea mai recenta disputa fiind pe tema brand-ului Alfa Romeo de care nemtii s-au aratat extrem de interesati, chiar si dupa ce Marchionne spusese clar ca nu il va vinde.

Tot in legatura cu Alfa Romeo, Ferdinand Piech, seful board-ului Volkswagen, a starnit rumoare acum cativa ani cand spunea ca Fiat nu este inca intr-o situatie atat de grava incat sa fie nevoita sa vanda marca cunoscuta pentru masini precum 159, Giulieta si MiTo.

Nici Marchionne nu a fost amabil fata de germani. Saptamana aceasta spunea ca „Cei care n-au facut nimic in acest sens sunt francezii si germanii care nu au redus capacitatile de productie mai deloc. Toti trebuie sa faca reduceri”.

Lasa un comentariu