Acasa Industrie Franta ofera subventii de pana la 7.000 de euro cumparatorilor de masini electrice. Noul plan de redresare a industriei auto este aspru criticat

Franta ofera subventii de pana la 7.000 de euro cumparatorilor de masini electrice. Noul plan de redresare a industriei auto este aspru criticat

de Vlad Barza

Arnaud Montebourg (sursa - Reuters)

Guvernul socialist al Frantei a prezentat noul plan gandit sa redreseze industria auto, printre masuri numarandu-se cresterea subventiilor pana la 7.000 de euro pentru cumparatorii de masini electrice si pana la 4.000 de euro pentru cei care-si iau hibride. Opozitia si specialistii din sector spun insa ca planul nu rezolva exact problemele cheie, si anume capacitatea de productie prea mare si costurile enorme cu forta de munca.

Arnaud Montebourg, ministrul francez al industriei, spune ca planul va duce la o renastere a industriei auto franceze si ii construieste un viitor. Sunt prevazute fonduri pentru stimularea furnizorilor de componente si pentru dezvoltarea unei infrastructuri de statii de incarcare pentru masini electrice, ideea principala a planului fiind sustinerea productiei de masini ecologice si de componente pentru ele.

Un buget de 490 milioane euro este dedicat subventiilor pentru cumparatorii de masini electrice si hibride, acestia urmand sa primeasca o subventie de 7.000 de euro la cumpararea unei masini electrice si de 4.000 euro la cumpararea unui hibrid, primele acordate crescand cu 2.000 de euro prin acest program.

Ministrul Montebourg conditioneaza insa noile masuri de pastrarea actualelor situri de productie din Franta, iar acest lucru nu va fi usor de realizat. Opozitia, dar si specialisti din industrie, critica acest plan pe motiv ca ar fi derizoriu si nu ar rezolva exact cele mai grave probleme ale industriei auto: capacitatea de productie in exces si costurile foarte mari cu forta de munca.

„Este ca si cum ai incerca sa stingi un incendiu cu un simplu pahar de apa”, spune un expert german, citat de AFP.

Pentru industria franceza lucrurile nu arata bine: in 2005 se produceau in Hexagon 3,5 milioane vehicule, iar anul trecut s-a ajuns la doua milioane. Numarul de angajati din sector a scazut cu 30% in ultimul deceniu, pana la 800.000.

Ministrul Montebourg a criticat si acordul de liber schimb dintre UE si Coreea de Sud, el spunand ca vorbim de concurenta neloiala si in acest caz trebuie supravegheate lucrurile mai bine si trebuie impuse restrictii, la fel cum s-a intamplat cu otelul american si rusesc.

Lasa un comentariu