Acasa Citroen O alta uzina PSA Peugeot Citroen risca sa fie inchisa daca grupul francez nu va primi ajutoare de stat consistente

O alta uzina PSA Peugeot Citroen risca sa fie inchisa daca grupul francez nu va primi ajutoare de stat consistente

de Vlad Barza

Fatada sediului central al PSA Peugeot Citroen (sursa - PSA)

PSA Peugeot Citroen ar putea sa inchida inca o uzina din Franta, Sevel Nord, unde sunt fabricate vehicule utilitare, daca statul francez nu ii va acorda ajutoare importante si daca sindicatele nu vor fi de acord cu concesii salariale, spun surse citate de Reuters. Uzina, care a produs 94.000 de unitati anul trecut, trebuie sa devina mai competitiva, in caz contrar productia furgonetelor urmand a fi mutata in Spania, sustin sindicalistii ca li s-a spus de catre sefii PSA.

Dupa anuntul legat de inchiderea uzinei din Aulnay in 2014 iata ca acum o alta fabrica a Peugeot-Citroen este in pericol, situl Sevel Nord de langa orasul Valenciennes unde sunt fabricate utilitare precum Citroen Jumpy, Peugeot Expert si Fiat Scudo. Italienii ies insa din parteneriat, locul le este luat de Toyota, dar chiar si asa viitorul uzinei este incert.

Reuters citeaza surse care spun ca PSA va inchide uzina Sevel Nord daca nu va primi ajutoare de stat consistente de la autoritatile locale si nationale din Franta, insa cei de la PSA au refuzat sa comenteze informatia. Reprezentantii Peugeot Citroen au spus insa ca in cazul Sevel Nord este nevoie sa se ajunga la o intelegere cu sindicatele, iar in luna mai au deschis discutii, sperand ca muncitorii vor accepta inghetarea salariilor pe doi ani si regim de lucru mai flexibil, dar si posibilitatea de a fi transferati in cadrul companiei sau chiar si in afara ei.

Sindicalistii au obtinut si ei un numar limitat de concesii si se pare ca vor semna in aceasta sapamana ntelegerea cu patronatul. Daca nu ar accepta-o li s-ar fi spus ca productia utilitarelor ar putea fi mutata in Spania, la uzina de la Vigo. Anul trecut au fost construite 94.000 de vehicule la Sevel Nord, iar intelegerea semnata cu Toyota ar insemna initial doar productia a 5.000-10.000 unitati anual pentru japonezi.

comenteaza si pe clubcitroen si psaclub

Lasa un comentariu