Producatorul auto spaniol Seat a demarat testele publice cu modelele Altea XL Electric Ecomotive si Leon TwinDrive Ecomotive, primul fiind un automobil propulsat 100% electric, iar al doilea, un hibrid.
In total, Seat a pus in circulatie trei masini: o Altea XL Electric Ecomotive si doua Leon TwinDrive Ecomotive. Aceste trei masini au fost predate primariei din Barcelona, parte a unui contract de testare ce se intinde pe sase luni. In aceasta perioada vor fi adunate date privind utilizarea acestor automobile, pentru a folosi informatiile ulterior, pentru lansarea in masa a unor automobile electrice si hibride.
Altea XL Electric Ecomotive este primul automobil electric al Seat si are o autonomie de pana la 135 kilometri. Motorul electric dezvolta o putere de 85 kW/115 CP si un cuplu maxim de 270 Newton-metru (Nm). Viteza maxima este de 135 km/h. Bateriile sunt amplasate in locul rezervorului de combustibil, adica sub bancheta spate, iar plafonul este echipat cu celule fotovoltaice pentru a servi instalatiei de aer conditionat.
Leon TwinDrive Ecomotive are o autonomie de pana la 52 km si o viteza maxima de 120 km/h in modul electric. In ciclu combinat (electric si motor cu ardere interna) consumul mediu este de 1,7 litri de carburant/100 km, iar emisiile de CO2/km masoara 39 grame. In acest mod de functionare viteza maxima este de 170 km/h.
Seat nu a comunicat specificatii mai detaliate pentru cele doua masini, cum ar fi tipul de baterii folosite, durata de reincarcare, tipul de motor folosit pentru Leon hibrid, etc…
Primele informatii despre faptul ca Seat lucreaza la aceste doua modele cu emisii reduse au aparut in presa in 2011.
Pentru ca si impactul asupra mediului generat de uzina Seat sa fie mai mic, la Martorell au fost instalate panouri solare care produc anual 13 milioane kWh pentru consumul intern.