Honda a prezentat primele fotografii si informatii despre a patra generatie a SUV-ului CR-V, produs in Marea Britanie, care va ajunge si in Romania la final de 2012. Masina este derivata din conceptul CR-V Prototype, iar fata de vechiul model e mai rigida si are o calitate mai buna, spune Honda. Motorizarile raman aceleasi ca pe modelul care iese din productie, doar ca au fost usor revizuite.
Astfel, noul CR-V va fi disponibil cu un propulsor turbo diesel de 2,2 litri (2.2 i-DTEC) de 150 Cai Putere (CP), ce livreaza un cuplu maxim de 350 Newton-metru (Nm), si cu un motor pe benzina de 2 litri (2.0 i-VTEC) care dezvolta 155 CP si 192 Nm.
click aici pentru galeria foto
Fata de vechiul model, noul CR-V in versiunea pe benzina are 5 CP si 2 Nm in plus, in timp ce emisiile de CO2/km au scazut de la 195 grame la 176 grame.
La varianta diesel singurele diferente sunt de consum si emisii, care acum sunt mai reduse (de la 171 grame CO2/km la 153 grame CO2/km pentru versiunea cu transmisie manuala si de la 195 grame CO2/km la 176 grame CO2/km in cazul variantei cu transmisie automata).
In premiera pentru CR-V, motorizarile pe benzina pot avea doar tractiune fata. Pana acum acest SUV Honda avea in dotarea standard sistemul de tractiune 4×4.
In functie de echipare, pe noul CR-V sunt acum disponibile cele mai noi tehnologii din industria auto, cum ar fi CMBS si ESS (Collision Mitigation Braking System si Emergency Stop System – avertizare si franare automata in caz de accident iminent), LKAS (Lane Keeping Assist System – prevenirea parasirii neintentionate a benzii de circulatie), ACC (Adaptive Cruise Control – tempomat adaptiv). La acestea se adauga mai popularele sisteme HDC (Hill Descent Control – asistenta la coborarea pantelor), HSA (Hill Start Assist – asistenta la pornirea din rampa) si VSA (Vehicle Stability Assist – sistem electronic de control al stabilitatii).
Amortizoarele sunt mai ferme cu 10% la noul model, iar rigiditatea torsionala a crescut cu 9%, potrivit Honda. Noul CR-V pastreaza acelasi tip de suspensii ca vechiul model, McPherson pe fata si multi-link (independente) pe spate.
Pompa activata hidraulic care gestioneaza sistemul 4×4 la actualul model a fost inlocuita cu un sistem electronic pe noul CR-V deoarece este mai usor cu 17% si detecteaza mai repede pierderea aderentei.
Prima generatie a SUV-ului CR-V a fost lansata in 1995 si de atunci au fost comercializate circa cinci milioane de unitati la nivel mondial.
CR-V concureaza cu SUV-uri precum Mazda CX-5, Toyota RAV4,Mitsubishi ASX, Volkswagen Tiguan, Skoda Yeti, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Suzuki Grand Vitara, Renault Koleos, Opel Antara, Hyundai ix35, Kia Sportage si mai accesibilul Dacia Duster.