Renault Clio IV, ale carui prime fotografii si specificatii au fost publicate la inceputul lunii iulie, costa in Romania intre 10.200 si 14.500 euro cu TVA, primele livrari urmand sa se faca in ultimul trimestru din 2012, dupa ce masina va fi prezentata fizic, ca premiera mondiala, la Salonul Auto de la Paris.
Noul Renault Clio afiseaza un design complet schimbat fata de modelele anterioare. Masina are un aspect mai sportiv, iar manerele usilor din spate sunt ascunse in montantul C pentru a crea impresia unei masini cu trei usi, la fel ca la unele modele Alfa Romeo si Seat. Clio IV vine cu noi motorizari turbo, camera video pentru marsarier si introduce, in premiera in industria auto, un magazin de aplicatii pentru sofer, denumit R-Link Store.
click aici pentru galeria foto
Renault Clio IV este puternic inspirat din conceptele DeZir, Captur si Frendzy, insa culoarea oficiala de lansare, rosu, alaturi de aspectul sportiv, il apropie cel mai mult de conceptul DeZir.
Renault Clio concureaza cu Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Toyota Yaris, Peugeot 208, Fiat Punto, Chevrolet Aveo, Skoda Fabia, Citroen C3, Suzuki Swift, Seat Ibiza, Dacia Sandero, Honda Jazz, Kia Rio, Hyundai i20 si Mazda2.
Ca noutati, in functie de versiunea de echipare, Clio IV vine cu camera video pentru marsarier, transmisie cu dublu ambreiaj (EDC) cu sase viteze, tableta R-Link integrata in bord si acces la magazinul cu aplicatii R-Link Store si sistem audio imbunatatit (cu Renault Bass Reflex).
Sistemul multimedia R-Link are un ecran tactil de 7 inch (18 cm) si integreaza si sistemul de navigatie (TomTom). De asemenea, pe ecran pot fi afisate sfaturi pentru condus economic (functia Driving eco2). Pentru versiunile mai putin performante, R-Link este inlocuit de un sistem multimedia elementar, Media Nav (denumit la fel ca pe Dacia Lodgy si Dokker – n.r.). Media Nav este disponibil standard pe doua din cele trei versiuni de echipare disponibile.
Renault anunta ca absolut toate variantele Clio IV vor avea conectivitate Bluetooth (pentru telefon si muzica), intrare USB si AUX.
Motorizari
- 1.2 16V – Motor de 1.149 centimetri cubi (cc) pe benzina, aspirat, ce livreaza 75 CP
- Energy TCe 90 – Motor de 999 cc pe benzina, turbo, ce livreaza 90 CP la 5.000 rotatii pe minut (rpm) si un cuplu maxim de 135 Newton-metru (Nm) la 2.500 rpm (90% din cuplu este disponibil de la 1.650 rpm). Acest motor are un consum mixt de 4,3 litri de benzina/100 km si emite 99 grame CO2/km. Noul propulsor TCe 90 este cu 21% mai economic si mai putin poluant decat motorul TCe 100 pe care il inlocuieste.
- Energy TCe 120 – Motor de 1,2 litri cu injectie directa si turbo. Acest nou propulsor livreaza o putere de 120 CP si un cuplu maxim de 190 Nm de la 1.750 rpm. El va fi oferit din 2013, in prezent fiind supus omologarilor. Propulsorul TCe 120 va fi disponibil cu transmisia EDC (automatizata, cu dublu ambreiaj).
- Energy dCi 90 – Motor turbo diesel de 1,5 litri ce livreaza 90 CP la 4.000 rpm si un cuplu maxim de 220 Nm de la 1.750 rpm – o crestere de 20 Nm fata de actualul motor dCi 90. O versiune eco2 a acestei motorizari, cuplata la o transmisie cu rapoarte mai lungi, are un consum de 3,2 litri motorina/100 km si emisii de 83 grame CO2/km
Noul Clio este produs in Franta (Flins) si Turcia (Bursa). Masina are la baza o noua versiune a platformei de clasa B dezvoltata de Renault-Nissan. Lansat initial in 1990, Clio si-a gasit 11,5 milioane de clienti pana in prezent.