Acasa Opel Masina electrica Opel Ampera a ajuns in Romania la 44.500 euro cu TVA. Trei dealeri din Bucuresti sunt autorizati sa o vanda

Masina electrica Opel Ampera a ajuns in Romania la 44.500 euro cu TVA. Trei dealeri din Bucuresti sunt autorizati sa o vanda

de Adrian Mitrea

Opel Ampera in Piata Constitutiei (sursa - Opel Romania)
Opel Ampera in Piata Constitutiei (sursa - Opel Romania)

Masina electrica cu generator pe benzina Opel Ampera a ajuns in Romania la un pret de 44.500 euro cu TVA (35.887 euro fara TVA) si este comercializata de trei dealeri din Bucuresti, Radacini Motors, DiBas si Union Motors Car Sales, care asigura si service. Ampera poate parcurge intre 40 si 80 km cu un plin de baterie (16 kWh, reicarcare in mai putin de patru ore la o priza conventionala), iar autonomia totala, utilizand si motorul generator pe benzina, ajunge la peste 500 km.

Opel spune ca valoarea primei revizii pentru Ampera este estimata la aproximativ 40 euro, in timp ce costurile cumulate ale reviziilor pentru primii 5 ani sau 150.000 km se ridica la maximum 600 euro. Intervalele de revizie sunt la 30.000 km sau un an de zile, iar garantia este de 8 ani/160.000 km pentru baterie si sistemul electric de propulsie. O lista cu preturi si specificatii poate fi descarcata de AICI.

click aici pentru galeria foto

„Aducem acest model revolutionar in Romania bazandu-ne pe solutia unica pe care o ofera: Ampera este o masina electrica, dar pastreaza tot ce este mai bun din confortul si sportivitatea condusului cu care suntem deja obisnuiti. Aceste elemente pot atrage atat companii si institutii responsabile, cat si persoane fizice interesate de impactul asupra mediului”, a declarat directorul Opel in Romania, Cristian Milea.

Una dintre cele mai importante particularitati ale Ampera este aceea ca nu solicita prezenta unei infrastructuri dedicate pentru alimentarea cu energie electrica. Este suficienta reteaua de electricitate prezenta in fiecare locuinta sau cladire de birouri, intrucat bateria Ampera se poate incarca de la orice priza, spune Opel.

„Pe parcursul exploatarii sale, costurile de revizie pentru modelul electric sunt comparative cu cele ale Corsa 1.3 CDTI. Fata de Insignia 2.0 CDTI, primul an de utilizare aduce un avantaj de cost de 77% in favoarea Ampera, valoare ce creste pe parcursul exploatarii. In cel de-al treilea an de utilizare, diferenta ajunge si la pana la 84% costuri mai reduse pentru Ampera”, anunta Opel.

Desi vanzarile sunt inca foarte mici si la nivelul Uniunii Europene, nu doar in Romania, Opel Ampera este lider de vanzari in randul masinilor electrice, cu o cota de piata de 20%.

„In Olanda, modelul a luat mai mult de 77% din cota de piata a modelelor EV de pasageri in luna mai, ceea ce il face liderul de necontestat al segmentului sau, in conditiile in care restul concurentilor au procente dintr-o singura cifra. Conform celor mai recente date disponibile, Ampera este, de asemenea, automobilul electric de pasageri cel mai bine vandut si in Germania, cu o cota de piata de mai mult de o treime, si in Elvetia, cu 44%”, spune Opel.

Anul trecut s-au inmatriculat 8.700 masini electrice in intreaga Uniune Europeana.

Ampera a castigat mai mult de 50 de premii nationale si internationale, inclusiv „Masina Anului 2012 – Car Of The Year 2012” si premiul „Masina Verde a Anului 2011”. A primit, de asemenea, certificari pentru siguranta, cum ar fi maximul de cinci stele atribuite de Euro NCAP.

Creatorii sai sustin ca Ampera este o masina electrica pentru ca rotile sunt invartite de un motor electric de 150 de Cai Putere, dar in fapt Ampera functioneaza ca un automobil hibrid, avand in total trei motoare conectate in serie. Este vorba despre unul electric principal, de 150 Cai Putere (CP), de unul electric auxiliar, de 72 CP, care functioneaza si pe post de generator la franare sau cand este invartit de al treilea motor, unul cu ardere interna, pe benzina, de 1,4 litri, ce dezvolta 86 CP.

Rotile masinii sunt invartite aproape mereu de motorul electric de 150 CP, dar in cazuri extreme (accelerare puternica atunci cand bateria este aproape descarcata) poate fi conectat la roti si propulsorul cu ardere interna. Trebuie retinut faptul ca chiar si atunci cand energia din baterie se epuizeaza, rotile masinii sunt invartite in mod normal tot de propulsorul electric de 150 CP, dar energia vine, in aces caz, din arderea benzinei.

Puterea este trimisa rotilor printr-un sistem de transmisie cu angrenaj planetar. Este o solutie tehnica complicata si greu de explicat, dar importanta este ideea de baza: Rotile pot fi invartite de oricare dintre cele doua motoare principale – cel electric mare si cel pe benzina, iar propulsorul electric secundar (de 72 CP) intervine pentru a livra putere suplimentara cand e cazul, recupereaza energie la franare si asigura energia necesara rularii atunci cand extensorul de autonomie functioneaza.

Levierul transmisiei are functii tipice unei cutii de viteze automate: P (treapta de parcare/stationare), R (marsarier), N(neutru), D (drive, mers inainte) si L (in acest caz frana de motor devine mai puternica si recuperarea energiei la franare este mai eficienta).

Sistemul de propulsie electrica Voltec al Ampera genereaza un cuplu instant de 370 Nm, ce propulseaza autovehiculul de la 0 la 100 km/h in aproximativ noua secunde si asigura o viteza maxima de 161 km/h.

0-100.ro a publicat in iulie 2011 un test drive tip prima impresie cu Opel Ampera. Poti revedea articolul original AICI sau doar varianta video (mai scurta) mai jos.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre