Dokker si Dokker Van sunt cele doua noi modele Dacia produse in Maroc, alaturi de Lodgy, care inlocuiesc Logan MCV si Logan VAN, fabricate in Romania. Dokker este cea mai palpabila dovada ca Renault a invatat foarte multe din productia masinilor accesibile, fiind aproape din orice punct de vedere peste Logan MCV caruia ii succede si chiar peste competitorii de la alte marci, mai ales daca tinem cont ca pretul de pornire va fi de 9.000-9.500 euro.
Dokker (deci versiunea pentru pasageri – n.r.) are un spatiu cargo standard de 800 litri (700 litri la MCV), care poate ajunge la 3.000 de litri (2.350 litri la MCV) cand bancheta spate este pliata in pozitie tip portofel. Sarcina utila pentru Dokker este de 600 de kilograme (540 kg pentru MCV). Aceste prime cifre arata clar progresul facut si sunt cele la care orice client se uita cand vrea sa cumpere o asemenea masina.
click aici pentru galeria foto
Dokker vine standard cu cinci locuri si o singura usa culisanta. A doua usa culisanta este disponibila pentru echiparile superioare. Cum preturile si echiparile pentru Romania vor fi anuntate in septembrie, inca nu stim ce pret vor avea optionalele si care sunt configuratiile exacte ale diverselor versiuni de echipare. Cert este ca cei care vor o Dacia cu sapte locuri trebuie sa-si ia gandul de la Dokker si sa se uite la singurul model din gama care mai ofera asa ceva, Lodgy, in contextul in care productia lui Logan MCV se va sfarsi curand.
Probabil ca te intrebi ce e schimbat la Dacia Dokker fata de Logan MCV. Ei bine, Dokker are un compartiment motor modificat (dar tot platforma B0 – n.r.), iar suspensia spate este preluata de la Kangoo (ca si la Lodgy) pentru ca este mai supla si garanteaza astfel un spatiu cargo mai mare. In plus, asigura o stabilitate mai buna masinii atunci cand este incarcata, spun oficialii Renault.
Interiorul Dacia Dokker este de noua generatie, fiind preluat de la Lodgy. Ergonomia este semnificativ mai buna decat la MCV, iar piesa de rezistenta este sistemul multimedia cu navigatie inclusa Media Nav. Aceasta este o dotare optionala prin care Dacia spera sa faca diferenta in mult disputatul segment al masinilor utilitare si al derivatelor din acestea, pentru pasageri, dedicate familiilor fara pretentii mari.
Fata de Logan MCV pe care il inlocuieste, Dokker este mai scurt 11 centimetri (4.363 mm vs. 4.473 mm), mai inalt cu 17,8 centimetri! (1.814 mm vs. 1.636 mm), in timp ce latimea este mai mare cu doar 9 milimetri (1.751 mm vs. 1.740 mm). Ampatamentul este mai mic la Dokker cu 9 centimetri fata de Logan MCV (2.810 mm vs. 2.900 mm)., iar garda la sol mai mare cu 3 cm la noul model (190 mm vs. 160 mm).
In Austria am condus ambele versiuni de putere ale motorului turbo diesel de 1,5 litri dCi. Pe Dokker are 75 CP si 90 CP. Amandoua promit consumuri extraurbane reale de sub 6 litri/100 km, chiar si cu masina incarcata. Media pe 250 de kilometri parcursi prin Austria a fost de 5,3 litri/100 km, cu doua persoane in masina. Dupa 20 km parcursi cu Dokker Van incarcat, cu doua persoane si marfa de 350 kg, consumul a fost de 5,6 litri/100 km. Spre deosebire de Dokker, care are o singura versiune pentru sarcina utila, Dokker Van este disponibil in versiuni de 600 kg si 750 kg ca sarcina utila, versiunea mai capabila avand bascule spate intarite si arcuri mai tari. Dokker si Dokker Van au toate cele patru arcuri elicoidale, nu foi/lamelare pe spate cum, poate, s-ar fi asteptat unii.
Performantele dinamice sunt decente pentru o astfel de masina, iar antifonarea e surprinzator de buna. Propulsorul de 1,5 litri dCi e arhicunoscut si raspandit, astfel ca fiabilitatea lui nu va fi problema. Varianta de 90 CP este mai elastica, mai pritenoasa in exploatare, si mai silentioasa. Paradoxal, versiunea intermediara arata mai decent in interior, mai onest, avand cadrane negre-lucioase pentru ceasurile de bord, nu cu aspect cromat-ieftin cum are varianta de top. In total, pe Dokker sunt disponibile trei ambiante interioare.
Ca minusuri pentru Dacia Dokker as mentiona faptul ca, la fel ca si la Lodgy, coloana de directie tinde sa topaie atunci accelerezi mai violent si una dintre cele doua roti din fata pierde aderenta. La versiunile echipate optional cu ESP acest inconvenient este eliminat, pentru electronica gestioneaza mai bine cuplul la roata si nu mai acum sa ajungi in situatia in care sa patinezi.
Un alt minus al Dokker este capitonajul prea sumar de la jumatatea masinii spre spate. Nu i-ar fi stat rau daca tabla ar fi fost mai bine acoperita, avand in vedere ca este, totusi, o masina pentru pasageri. Din acest punct de vedere Logan MCV este o masina mai reusita.
Fata de unele modele concurente care vin si cu transmisii manuale cu sase viteze, ca sa nu mai vorbim de automate, Dokker si Dokker Van vin exclusiv cu transmisii manuale cu cinci viteze, ceea ce poate fi un dezavantaj.
In concluzie, Dokker are putine minusuri in raport cu rivalii sai, iar atuurile masinii o pot transforma rapid intr-un succes comercial, atat ca autovehicul de familie fara pretentii, cat si ca furgoneta.