Acasa Dacia Uzina Dacia din Mioveni pierde trei modele din sase pana la sfarsitul lui 2012. Ramane cu Duster, Sandero si Logan

Uzina Dacia din Mioveni pierde trei modele din sase pana la sfarsitul lui 2012. Ramane cu Duster, Sandero si Logan

de Adrian Mitrea

Gama Dacia (sursa - 0-100.ro)

Modelele Logan MCV, Logan VAN si Logan Pick-Up produse in uzina Dacia din Mioveni vor fi scoase din fabricatie pana la sfarsitul lui 2012, iar locul lor pe piata va fi luat de Dokker si Dokker Van, fabricate in Maroc, au declarat oficiali ai Renault intr-o conferinta de presa organizata cu ocazia testelor internationale pentru presa cu Dokker si Dokker Van, organizate in Austria, langa Viena. Logan Pick-Up va fi inlocuit de un pick-up derivat din Dokker, potrivit lui Frederic Broqua, director de program utilitare mici in cadrul Renault.

In prezent in uzina Dacia din Mioveni sunt fabricate sase modele: Dacia Duster, Dacia Sandero, Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia Logan VAN si Dacia Logan Pick-Up. In uzina Renault-Nissan din Maroc sunt fabricate alte trei modele Dacia: Lodgy, Dokker si Dokker Van.

Astfel, gama Dacia este compusa in prezent din noua modele, insa pana sfarsitul anului vor ramane sase. Logan MCV, Logan VAN si Logan Pick-Up, fabricate (si) in Romania, vor iesi din productie, iar uzina din Mioveni va produce trei modele in loc de sase. Cu alte cuvinte, ramane cu Duster, Sandero si Logan. Ultimele doua vor fi inlocuite cu noi generatii pe final de an si in 2013.

Logan MCV este inlocuit de Dokker, iar Logan VAN de Dokker Van. Pe larg despre aceste doua noi modele Dacia poti citi AICI. Logan Pick-Up iese si el din productie, urmand sa fie inlocuit, la o data ulterioara, de un pick-up bazat pe Dokker, care va fi produs tot in Maroc. Astfel, in uzina Renault-Nissan din Maroc vor fi produse patru modele Dacia diferite, iar in Romania trei modele diferite.

Renault se bazeaza astfel ca va tine uzina de la Mioveni ocupata cu Duster, Sandero, Logan si noile generatii ale acestor doua masini din urma, asteptate pe piata in 2012-2013.

„Suntem incantati sa avem trei modele care dau de lucru uzinei (de la Mioveni – n.r.)”, a declarat Frederic Broqua, director de program utilitare mici in cadrul Renault, raspunzand unei intrebari legate de numarul de modele ce vor fi produse la Mioveni.

„Vreau sa va reamintesc ca uzina Dacia din Romania lucreaza la capacitate maxima (…)”, a declarat direcorul Renault Commercial Roumanie, Thomas Dubruel, precizand ca opririle recente de productie nu trebuie sa fie ingrijoratoare, deoarece ele tin de ajustarea productiei la cerere.

Vanzarile de autovehicule Dacia la nivel mondial au scazut cu 1,5% anul trecut, in comparatie cu 2010, la 343.233 unitati, iar pe piata romaneasca declinul a fost de 15%. SUV-ul Duster a reprezentat 46% din vanzarile globale, iar in Romania Duster s-a vandut de aproape trei ori mai bine decat mai micul Sandero. In 2010 Dacia a livrat 348.723 autovehicule (autoturisme si utilitare) la nivel mondial, iar in 2009 livrarile au fost de 311.500 unitati.

Vanzarile Dacia in Romania au scazut cu 15%, de la 36.730 unitati in 2010 la 30.861 autovehicule anul trecut. In 2009 vanzarile Dacia pe piata locala erau de peste 40.000 unitati.

0-100.ro va publica joi, 12 iulie, un test drive tip prima impresie cu Dacia Dokker, in urma testelor pentru presa din Romania care au loc in perioada 10-11 iulie la Viena, Austria.

Corespondenta din Viena, Austria.

Frederic Broqua (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu