La o universitate japoneza s-au facut noi teste care vor permite in viitor masinilor electrice sa se incarce in timpul mersului, energia fiind transmisa prin stratul de asfalt catre anvelope. Testele facute de Toyohashi University of Technology au demonstrat ca este posibil ca o masina electrica sa se incarce in mers, dar mai este mult de lucru si voltajul trebuie sa creasca de 100 ori pentru ca energia sa fie suficienta pentru o intreaga masina.
Marea problema a masinilor electrice nu tine doar de pret, ci si de faptul ca autonomia este scazuta si statiile de incarcare sunt rare, iar masina trebuie sa stea ore bune in priza. Japonezii de la Toyohashi University testeaza modul in care masinile electrice s-ar putea incarca in timpul mersului, energia electrica putand fi transmisa catre roti, prin covorul asfaltic.
La un targ de tehnologie din Japonia s-au facut in urma cu cateva zile teste preliminare nu cu o masina intreaga, ci cu doua roti catre care energia electrica a ajuns fiind transmisa printr-o placa de beton de 10 cm care simuleaza grosimea soselei.
Prin cei 10 cm de beton a fost transmis curent electric de 50-60 W catre roti, iar pe axul dintre cele doua roti a fost postat un bec care s-a aprins datorita energiei electrice primite. Mai este mult pana departe, insa daca puterea va creste de o suta de ori va fi suficienta pentru a furniza energie pentru un intreg automobil electric, nu doar catre un simplu bec.
Proiectul universitatii se numeste EVER (Electric Vehicle on Electrified Roadway), iar cercetarea se concentreaza pe modul cum energia poate fi transmisa wireless prin beton astfel incat sa se piarda cat mai putin, iar masina sa primeasca suficient curent electric.
Eficienta transferului energetic a fost de 80-90% in experimentul recent, iar urmatorul obiectiv este ca energia sa fie transmisa nu prin doar 10 cm de beton, ci prin 20 cm.