Acasa Industrie Tintele emisiilor de CO2 impart din nou constructorii auto europeni in doua tabere. Disputa este legata de cine va suporta povara reducerilor

Tintele emisiilor de CO2 impart din nou constructorii auto europeni in doua tabere. Disputa este legata de cine va suporta povara reducerilor

de Vlad Barza

Esapament Abarth 500 (sursa - 0-100.ro)

Nu doar pozitia fata de supracapacitate, dar si tintele legate de emisiile medii ale masinilor in 2020 creeaza disensiuni in randul marilor grupuri auto europene care nu reusesc sa gaseasca o pozitie comuna. Producatorii germani de masini premium se plang ca trebuie sa suporte povara reducerlor si nu li se pare corect, in timp ce companiile care fac masini de volum spun ca bugetele de cercetare au scazut imens si e aproape imposibil ca emsiile de CO2 sa fie reduse substantial.

Pentru 2015 tinta la nivelul industriei auto europene este de 150 g CO2/km, insa tintele individuale sunt diferite de la producator la producator, fiindca marcile premium nu pot reduce atat de mult emisiile si trebuie tinut cont de acest lucru, dat fiind ca vorbim de masini puternice, multe dintre ele sport cu motoare mari.

Totusi, marea disputa este legata de tinta totala de 95 g CO2/km gandita in ansamblul industriei pentru 2020, iar modul in care tinta se va atinge nu a fost inca agreat fiindca mai toti marii actori de pe scena auto europeana sunt nemultumiti.

Per total planurile arata ca producatori precum Audi, BMW si Mercedes trebuie sa reduca mult mai mult emisiile medii ale masinilor in comparatie cu constructori de masini de volum gen Fiat si Peugeot. Marcile germane premium, sustinute si asociatia auto germana VDA, spun ca povara este nerjustificat pe umerii lor si ca reducerile emisiilor impuse pentru modele precum Audi A8. Mercedes Clasa S si BMW Seria 7 sunt aproape imposibil de atins.

Pe de alta parte, constructorii de masini mai mici, mai ieftine si mai usoare, precum Renault, PSA, Fiat sau Opel spun ca pe aceste timpuri de criza bugetele de cercetare s-au redus enorm si nu este normal ca presiunea sa cada pe marcile de volum.

Financial Times citeaza un director exasperat care spune ca presiunile sunt atat de mari pentru companiile ce fac masini de clasa mica, incat aceste vehicule „vor trebui sa absoarba CO2 din atmsofera” pentru a indeplini tintele.

Regulamentul privind modul in care pot fi atinse tintele generale dar si individuale pentru fiecare constructor in 2020 ar trebui publicat la inceput de iulie, insa nu a fost agreat si lucrurile ar putea sa mai dureze.

Sergio Marchionne, sef al Fiat dar si al ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) a fost foarte transant, spunand ca povara nu trebuie sa cada pe companiile mai mici si ca pozitia sa nu se va schimba, indiferent de presiuni.

Lasa un comentariu