Salariatii Dacia au primit cresteri salariale, plus o prima de rezultat de 1.240 lei brut, in luna mai, insa aceste beneficii n-au mai fost trambitate de conducerea companiei, ca in alti ani, iar Sindicatul Automobile Dacia (SAD) a tacut intr-o maniera care nu i-a fost caracteristica in ultimii ani. Toate acestea se intampla in contextul in care productia Dacia are de suferit din cauza scaderii cererii si a problemelor cu un furnizor. Pentru 2012, numarul de zile in care uzina auto de la Mioveni nu produce masini a ajuns la sase, echivalentul unei gauri de 8.334 unitati in productia auto nationala pe 2012.
„Negocierile intre conducerea Dacia si SAD pentru Contractul Colectiv de munca 2012 s-au incheiat in data de 3 aprilie 2012”, au declarat pentru 0-100.ro reprezentantii Directiei Comunicare de la Dacia, aceasta fiind pentru prima data cand anunta public vreo informatie despre Contractul Colectiv de munca 2012.
Cresterile salariale acordate au fost:
- pentru operatori (nivelurile de responsabilitate 1-5), +210 lei in doua etape: 110 lei din ianuarie si 100 lei din mai
- pentru personalul administrativ (nivelurile 5-7), +110 lei din ianuarie si cresteri individuale de 4,5%, in medie, incepand din luna mai
- pentru personalul administrativ (nivelurile 8-10) cresteri individuale de 7%, in medie, incepand din luna mai
„In plus, salariatii Dacia au primit si o prima de rezultat in valoare de 1.240 lei brut acordata in luna mai”, au spus pentru 0-100.ro reprezentantii Directiei Comunicare de la Dacia.
Activitatea uzinei Dacia de la Mioveni este perturbata de doi factori. Primul este scaderea comenzilor, iar al doilea este greva care a avut loc la furnizorul Sealynks din Franta. Sealynks are o fabrica si in Romania, cu 250 angajati, si livreaza sisteme de etansare pentru autovehiculele Dacia.
„Uzina Vehicule Dacia va opri fabricatia de vehicule in zilele de 25 si 26 iunie. Oprirea este cauzata de dificultati de aprovizionare in urma grevei care a avut loc la furnizorul Sealynx din Franta. Sectoarele care nu fac parte din fabricatia de vehicule isi vor adapta activitatea in functie de comenzi si de actiunile programate. In ziua de 2 iulie se va lucra normal”, au spus pentru 0-100.ro reprezentantii Directiei Comunicare de la Dacia.
Intr-un anunt al SAD de la jumatatea lunii iunie, in ziua de 2 iulie fabricatia ar fi urmat sa fie oprita. Lucrurile, iata, s-au schimbat.
Asadar, zilele in care Automobile Dacia nu a produs si nu va produce autovehicule sunt: 30 martie, 2 aprilie, 18-19 iunie, precum si 25-26 iunie. La o cadenta de 1.389 unitati/zi, in cele sase zile de oprire a productiei Dacia industria auto romaneasca pierde 8.334 unitati.
Dacia a oprit fabricatia si in decembrie 2011.
Vanzarile de autovehicule Dacia la nivel mondial au scazut cu 1,5% anul trecut, in comparatie cu 2010, la 343.233 unitati, iar pe piata romaneasca declinul a fost de 15%. SUV-ul Duster a reprezentat 46% din vanzarile globale, iar in Romania Duster s-a vandut de aproape trei ori mai bine decat mai micul Sandero. In 2010 Dacia a livrat 348.723 autovehicule (autoturisme si utilitare) la nivel mondial, iar in 2009 livrarile au fost de 311.500 unitati.
Vanzarile Dacia in Romania au scazut cu 15%, de la 36.730 unitati in 2010 la 30.861 autovehicule anul trecut. In 2009 vanzarile Dacia pe piata locala erau de peste 40.000 unitati.