Citroen a anuntat lansarea a doua noi modele derivate din C4, vor fi comercializate intr-o serie de piete emergente, incepand cu ultimele luni din 2012. Citroen C-Elysee este un sedan de clasa C care va fi produs in Spania, lansarea lui in Romania fiind prevazuta pentru finalul acestui an. Al doilea model, C4 L, este mai mare si mai sofisticat si a fost dezvoltat in China pentru a fi produs in piata locala si Rusia.
C-Elysee
Sedanul de segment C (clasa compacta – n.r.) Citroen C-Elysee are 4,43 m lungime, 1,7 m latime, 1,47 m inaltime si un apatament de 2,65 m, care, spun francezii, este cel mai lung din categoria sa.
Portbagajul are capacitatea de 506 litri, iar printre dotarile standard si optionale se numara aerul conditionat cu afisaj digital, senzorii de parcare spate, pilotul automat ce include si functia de limitator de viteza, precum si un radio cu functie MP3 si kit Bluetooth.
click aici pentru galeria foto
Se poate opta si pentru echipamente high-tech concepute special pentru nevoile tarilor in care se vinde, precum parbriz incalzit pentru Rusia si Ucraina. Pentru tarile calde, atentia s-a concentrat catre sistemul de aer conditionat, care include functia „Max” pentru racire rapida.
Citroen C-Elysee este disponibil cu un nou motor VTi 72 pe benzina, conceput special pentru conditiile de trafic si combustibil de pe pietele internationale. Noua generatie de propulsoare a fost conceputa pentru performanta optima (72 CP, cuplu 110 Nm de la 3.000 rpm) si un consum de carburant de 5 litri/100 km, cu emisii de CO2 de 115 g/km (o imbunatatire cu 22% fata de motorul 1.4i pe care il inlocuieste).
Noul motor VTi 115, impreuna cu o cutie manuala sau automata, incheie gama motorizarilor pe benzina. Citroen C-Elysee poate fi echipat cu motorul HDi 92, un propulsor cu consum mediu de 4,1 litri/100 km si emisii de 108 g/km de CO2.
C-Elysee este produs la uzina din Vigo (Spania) si destinat unor tari precum Turcia, Romania, Algeria, Spania si alte state din Europa Centrala si Africa de Nord. Modelul va fi lansat la final de 2012 si in Romania. Tot la Vigo va fi produs si modelul Peugeot 301 prezentat in luna mai.
Reuters scrie ca pretul masinii va porni de la circa 14.000 euro cu TVA si il citeaza pe Frederic Banzet, director general al marcii, care spune ca acest model nu este in niciun caz unul low cost, ci este pozitionat „intr-un camp concurential care este inima segmentului C in tarile emergente”.
Citroen C4 L
Al doilea model derivat din C4 este mai lung decat Elysee si in consecinta este pozitionat in partea superioara a segmentului C. Este primul model conceput de centrul de design din Shanghai, iar francezii insista pe faptul ca este o amsina „eleganta” in care se calatoreste in conditii de „clasa I”.
click aici pentru galeria foto
Printre dotarile optionale se numara accesul si pornirea fara cheie, GPS si sistem multimedia cu touch-screen, camera video pentru marsarier si ionizator de aer.
Citroen C4 L va fi disponibil cu doua motorizari pe benzina: THP 155/170 (in functie de tara), dezvoltat in parteneriat cu BMW Group, si VTi 135. Ambele motoare pot fi cuplate la o noua cutie de viteze automata sau la o cutie secventiala cu sase rapoarte. Citroen C4 L va fi fabricat in toate regiunile in care va fi vandut: in Wuhan, China pana la sfarsitul lui 2012 si in Kaluga, Rusia, in prima jumatate a lui 2013.