Masina hibrida incarcabila la priza BMW i8 ce va fi lansata in 2014 va costa peste 100.000 de euro, a confirmat seful de vanzari al marcii germane, Ian Robertson, citat de Bloomberg. i8 va dispune, pe langa motorul electric, de unul pe benzina cu ardere interna, cu trei pistoane. Masina va putea atinge 250 km/h si va ajunge in cinci secunde de la 0, la 100 km/h.
Ian Robertsonm director de vanzari al BMW a confirmat ca i8 va costa peste 100.000 de euro. BMW a lansat submarca „i” la inceput de 2011, iar primul model care va ajunge pe piata va fi i3 in 2013 si apoi va urma i8, un an mai tarziu.
click aici pentru galeria foto
i8 a fiost prezentat sub forma de concept coupe la salonul de la Frankfurt in septemberie 2011, iar in aprilie a fost dezvelita si versiunea concept cabrio.
BMW va investi peste 500 milioane euro pentru dezvoltarea sub-brand-ului „i” si a precizat ca in Germania, 45 dintre cei 200 de dealeri ai marcii vor vinde aceste masini.
BMW i8 reprezinta masina sport eco a anilor 2015. Aceasta are 4.632 mm lungime, 1.955 mm latime, 1.280 mm inaltime, un ampatament de 2.800 mm si o greutate de 1.480 kg. Volumul portbagajului este de 150 litri. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in mai putin de 5 secunde.
Sistemul de propulsie al BMW i8 este format dintr-un motor turbo diesel cu trei cilindri, de 1,5 litri (164 kW/220 CP si 300 Nm) si unul electric (96 kW/130 CP si 250 Nm). Daca bateria a fost reincarcata complet, timp de o ora si 45 de minute, BMW i8 poate parcurge pana la 35 km doar electric.
BMW anunta recent ca propulsoarele pe benzina cu ardere interna, cu trei pistoane, care vor face parte din sistemul hibrid de propulsie al modelului i8 vor fi produse in Marea Britanie, exclusiv, la uzina Hams Hall.
Uzina Hams Hall a produs peste trei milioane de motoare pentru automobile BMW si MINI, care sunt livrate catre uzine din Germania, Austria si Oxford pentru a fi montate pe X1, Seria 3 si MINI. In pofida specificatilor conceptului care cuprind date despre motoare diesel, BMW vorbea pe 12 iunie de motoare pe benzina, nu diesel, care vor echipa masina de serie.