Ford, Heinz, Coca-Cola, Nike si Procter & Gamble au anuntat un acord de colaborare industriala pentru a accelera dezvoltarea si utilizarea de componente din plastic obtinute in totalitate din plante. Exemplul de la care se porneste tine de recipientele din plastic ale Coca Cola care contin 30% plastic obtinut din plante, insa scopul este atingerea a 100%, problema fiind ca tehnologia este inca destul de scumpa pentru a fi utilizata pe scara larga.
PET, cunoscut sub numele de polietilena tereftalat, este un plastic rezistent, usor, care este utilizat de toate companiile membre intr-o varietate de produse si materiale, inclusiv sticle de plastic, imbracaminte, incaltaminte, tesaturi pentru automobile si covorase.
Colaborarea anuntata acum se bazeaza pe tehnologia folosita de Coca-Cola pentru ambalajele realizate din materiale vegetale, PlantBottle. Plasticul acesta contine 30% componente vegetale, scopul fiind atingerea nivelului maxim de 100%. Desi tehnologia exista, problema tine de costuri care inca sunt prea mari pentru utilizare pe scara larga.
In prezent, Heinz foloseste cu licenta tehnologia de la Coca-Cola pentru sticlele de ketchup vandute de Heinz in SUA si Canada, scopul fiind ca aceste recipiente sa ajunga si ele sa fie 100% din plastic vegetal.
Ford utilizeaza materiale PET in mai multe parti ale masini, de la covorase pana la parti ale portbagajului si diverse piese.
Aceasta noua colaborare a fost formata pentru a sprijini utilizarea de plastic ecologic in mai mare masura si in industroa auto, iar punerea in comun a unor tehnologii din mai multe industrii le va permite celor de la Ford sa faca economii importante.
Despre utilizarea palsticului la automobilele din prezent si perspectivele pentru acest deceniu puteti citi pe larg aici.