Acasa Jaguar Importatorul Jaguar asteapta vanzari de opt ori mai mari in Romania peste trei ani

Importatorul Jaguar asteapta vanzari de opt ori mai mari in Romania peste trei ani

de Vlad Barza

Jaguar XJ Ultimate (sursa - Jaguar)

Premium Auto, importatorul marcilor Jaguar si Land Rover in tara, estimeaza ca vanzarile de Jaguar ar putea ajunge la 275 de unitati in 2015, un nivel de aproape opt ori mai mare comparativ cu anul trecut, au spus reprezentantii importatorului intr-un neveniment de presa. Marca Jaguar a avut un maxim in 2008 cand vanzarile au depasit 220 de masini, insa apoi a urmat prabusirea vanzarilor ce a culminat cu vanzarea a numai 31 de masini in 2010. Masinile Jaguar se vand prin dealeri din patru orase acum, insa numarul se va dubla in cursul acestui an.

Jaguar, marca detinuta de indienii de la Tata Motors din 2008, vinde pe plan mondial 54.000 de masini, din care jumatate pe pietele europene si un sfert in America de Nord. Date fiind cifrele, Romania este o piata insignifianta cu doar 37 de masini livrate anul trecut, reprezentand mai putin de a mia parte din totalul global.

In acest context nu este de mirare ca Premium Auto estimeaza o crestere puternica a vanzarilor, obiectivul fiind 77 de masini in 2012, 135 de masini la anul si 275 de unitati in 2015. Masinile Jaguar sunt vandute prin doi dealeri din Bucuresti si cate unul in Constanta, Galati si Pitesti, insa in intervalul iulie – septembrie 2012 este programata deschiderea a inca patru puncte de vanzare: Brasov, Timisoara, Iasi si Cluj.

Mihai Ivanescu, sef al Premium Auto, a spus ca preturile masinilor Jaguar vandute in tara au variat intre 30.000 euro +TVA pentru o versiune a lui XF, pana la 120.000 euro+TVA pentru supercarul XKR-S. El a adaugat ca in prezent sunt comenzi ferme pentru 36 – 37 masini.

Anul trecut in tara s-au vandut 18 masini XF, 15 masini XJ si patru XKR. Pentru anul acesta estimarile arata ca ponderea XF va creste substantial, pana la 78% din totalul vanzarilor.

Un model foarte important pentru Jaguar va fi F-Type, decapotabila de doua locuri rivala pentru BMW Z4, Mercedes-Benz SLK si Porsche Boxster. Pe plan european modelul va fi lansat pana la final de an.

Despre competitia cu marcile germane premium, Frank Klaas, sef mondial pentru comunicare la Jaguar, a spus ca masinile marcii britanice se adreseaza celor care vor sa arate ca au gusturi diferite. „Daca esti client auto premium poate vrei o masina pe care sa nu o aiba multe alte mii de oameni”, a spus Klaas,

Lasa un comentariu