Acasa Siguranta Auto Autoliv lanseaza un nou tip de centuri de siguranta, cu prindere in 5 puncte

Autoliv lanseaza un nou tip de centuri de siguranta, cu prindere in 5 puncte

de Adrian Niculescu

Centura siguranta Autoliv cu prindere in 3+2 puncte (sursa - Autoliv)

Grupul suedez Autoliv, cel mai mare producator mondial de dispozitive de siguranta pasiva pentru automobile, a dezvoltat un concept nou de centura de siguranta, care vine in completarea celei deja clasice cu prindere in trei puncte.

Noua centura de siguranta se adauga celei existente si prinde umarul care in mod normal nu este acoperit de centura cu prindere in trei puncte. Noua centura are prindere in doua puncte si se adauga celei cu prindere in trei puncte.

Centurile de siguranta cu prindere in trei puncte sunt foarte eficiente pentru accidentele frontale, insa mai putin eficiente pentru impactul lateral sau rasturnare. Centura aditionala cu prindere in doua puncte protejeaza ocupantul mai bine la orice fel de impact.

Prin adaugarea unei centuri cu prindere in doua puncte, Autoliv spune ca protejeaza in timpul accidentelor si persoanele de peste 60 de ani, care sunt de doua ori mai vulnerabile decat cele de 20 de ani.

Centura suplimentara care prinde umarul ocupantului va reduce riscul de leziuni grave si decese cu aproximativ 30%.

Autoliv spune ca spre deosebire centurile cu prindere in patru puncte, noul sistem este mai usor de utilizat. La intrarea in masina, ocupantul va glisa sub noua centura si apoi isi va cupla centura clasica cu prindere in trei puncte.

Noul sistem de centura de siguranta cu prindere in 3+2 puncte de la Autoliv echipeaza vehiculul electric Renault Twizy Z.E.

In Romania, Autoliv este prezent din 1997 si are 3.500 de angajati in cele trei amplasamente: Brasov, Lugoj si Timisoara. In Romania se produc centuri de siguranta, chingi pentru acestea, generatoare de gaz pentru airbag-uri, module de airbag, arcuri  (componente ale centurilor) si perne pentru airbag-uri. Autoliv are si doua centre de dezvoltare in Romania, unul la Brasov si unul la Timisoara, unde se dezvolta si testeaza centuri de siguranta si sisteme electronice de siguranta.

Lasa un comentariu