Volvo si compania care a cumparat-o acum doi ani, Geely Auto, studiaza posiblitatea de a lansa impreuna o marca noua in China, marca ce ar putea fi plasata undeva intre cele mai scumpe masini ale Geely si cele vandute de brand-ul suedez, au spus la salonul auto de la Beijing directori ai celor doua grupuri auto. Volvo urmeaza a avea dupa 2013 doua uzine auto in China unde vrea sa ajunga sa vanda 200.000 masini/an, de cinci ori peste cifrele din 2011.
Doug Speck, vicepresedinte la Volvo a spus, citat de AFP, ca cele doua companii se gandesc sa lanseze in comun pe piata chineza o noua marca, in anii ce vin. Discutiile au fost confirmate si de Victor Young, sef de comunicare la Geely, care a precizat ca proeictul este de abia in prima faza.
Geely, companie care produce anual peste 400.000 de masini, isi vinde deja automobilele sub siglele a trei marci auto diferite, iar directorul de comunicare a precizat ca discutiile sunt intr-o faza de inceput in care nu se stie sigur nici daca este rentabila crearea unei noi marci, fiindca vorbim de costuri mari.
Daca e totusi ca marca cea noua sa fie creata, ea va fi pozitionata undeva intre cele mai scumpe masini ale Geely (de peste 10.000 euro) si masinile Volvo, care costa peste 20.000 de euro.
Volvo a vandut 40.000 de masini anul trecut in China, insa vrea sa ajunga in cativa ani la vanzari de 200.000. In curand se va incepe constructia a doua uzine Volvo impreuna cu holding-ul Geely, uzine care nu vor fi gata inainte de 2013. Se discuta intens si pe tema deschiderii unei a treia uzine, dar nu se va intampla mai devreme de 2015.
Volvo a vandut anul trecut 447.000 de masini in lume, iar cu ajutorul Geely si gratie ascensiunii din China se doreste atingerea nivelului de 800.000 masini/an la finalul deceniului.