Acasa BMW In garajul nostru: BMW Seria 6 Coupe xDrive

In garajul nostru: BMW Seria 6 Coupe xDrive

de Adrian Mitrea

BMW 650i Coupe xDrive (sursa - 0-100.ro)

BMW Seria 6 Coupe vine in premiera cu tractiune integrala xDrive si poate fi considerat un SUV, o limuzina si o masina sport in acelasi timp. De ce? Pentru ca e un automobil atat de complex incat poate inlocui cu succes mai multe masini din garajul tau si nu cunoaste limitari. Pana si garda la sol e rezonabila. Dar pana la perfectiune mai sunt cativa pasi… Da, banuiesti bine. Din reteta BMW 650i Coupe xDrive lipsesc unele ingrediente importante.

Concept

Sigur ca obiectivul principal al celor de la BMW este atins. Au reusit sa creeze un automobil complet si foarte rafinat, gata sa atace zapada, drumuri de munte si sa ofere confort si portbagaj comparabile cu ce primesti de la un BMW Seria 5.

click aici pentru galeria foto

Ca dimensiuni, BMW Seria 6 Coupe este plasat fix intre Clasa E Coupe si Clasa CL de la Mercedes-Benz. Audi nu prea se poate apropia de aceasta „lupta” cu al sau A5 Coupe… Noul Seria 6 Coupe este mai lung si mai lat decat vechiul model.

Design

Marketingul a avut grija sa ne spele pe creier in ultimii ani, bagandu-ne pe gat ideea ca poti numi coupe o banala masina cu trei usi sau chiar limuzine cu patru portiere si un plafon foarte curbat. Nu! Adevaratele coupe-uri arata ca acest Seria 6, iar designerii BMW au marele merit ca au creat o masina lipsita de opulenta, dar care impune respect si obtine admiratie instantaneu.

Inscriptia xDrive apare doar pe aripile fata.

Tehnologie, confort si dotari

Senzatiile sunt si mai rafinate dupa ce iei loc inauntru. Habitaclul este unul dintre cele mai placute pe care le-am intalnit intr-o masina. Modul in care BMW reuseste sa transmita sportivitate, confort si eleganta – toate in acelasi timp – e unic.

Iluminare habitaclu BMW Seria 6 Coupe (sursa - 0-100.ro)Piesa de rezistenta este instalatia audio Bang & Olufsen. E cea mai scumpa dotare optionala de pe aceasta masina si costa fix cat un Renault Symbol: 5.168 euro cu TVA.

Odata ce ai apasat butonul play, simturile iti sunt delectate cu un sunet care bate orice sala de concerte. Si in Audi A7 Sportback am intalnit aceasta sonorizare Bang & Olufsen. Acum nu mai am niciun dubiu, sunt cei mai buni si merita fiecare cent. Acest sistem audio Bang & Olufsen reuseste sa-ti transmita vibratii atat de puternice incat ai impresia ca oasele ti se dezlipesc de carne. Distorsiuni nu apar deloc, nici macar la volum maxim.

Si impresionantele sezlonguri sunt optionale. Costa 2.300 euro, iar tapiteria din piele costa si ea 1.600 euro. Sa zicem ca aceste optionale merita toti banii, alaturi de instalatia audio Bang & Olufsen de 5.000 de euro.

Dar exista si optionale aberand de scumpe pentru cat sunt de banale. Aici as numi ventilatia pentru scaunele din fata, care costa 1.200 euro, si bordul imbracat in piele, pentru care trebuie sa dai 1.500 euro. E chiar stupid sa ceri (sau sa dai) pentru pielea de pe bord tot atat cat pentru cea de pe scaune.

Dincolo de acestea, iluminarea habitaclului e bine studiata si ai optiunea sa alegi din meniu intre o lumina ambientala rosie, care te imbraca precum o ceata calda, si una alba, considerata sport.

La capitolul lumini se remarca pozitiv farurile cu LED. Si pentru faza lunga si pentru cea scurta exista LED, nu xenon, iar iluminarea oferita este foarte buna.

Pe sosea

In mod incontenstabil exista ceva pe masina asta care face toti banii: motorul, plus tehnologia xDrive. Propulsorul biturbo de 4,4 litri are grija ca tu sa ai una dintre cele mai rapide masini de pe strada. Gratie celor 407 Cai Putere (CP), Seria 6 Coupe xDrive atinge suta in doar 4,8 secunde.

Motor BMW 650i Coupe xDrive (sursa - 0-100.ro)Cel mai mare minus al acestui motor, si implicit al masinii, este… discretia. Coloana sonora pur si simplu nu reuseste sa-ti transmita ca ai un V8 sub capota. Asta doar la turatii reduse si moderate. Daca o calci mai tare, bestia 650i Coupe xDrive se trezeste la viata si incepe sa raga amenintator.

Impresionant este ca tractiunea xDrive e atat de inteligenta incat chiar si pe zapada reusesti sa accelerezi foarte bine. De fapt masina accelereaza mai bine decat franeaza!

Daca te joci cu modurile de condus si treci de la Comfort+ la Sport+ distractia e garantata. xDrive gestioneaza foarte inteligent distributia cuplului catre roti si nu simti ca cenzureaza comportamentul masinii. Poti in continuare sa derapezi controlat si sa te bucuri de directia caracterizata de precizie aproape chirurgicala.

Concurenti

Cel mai redutabil rival al lui BMW Seria 6 Coupe xDrive este versiunea 4Matic (4×4) a Mercedes-Benz CL. Audi A5 a prea mic, iar Infiniti si Porsche nu au coupe-uri atat de mari. Ar mai fi, desigur, Maserati GranTurismo si Mercedes-Benz Clasa E Coupe, dar ele vin doar cu propulsie (tractiune spate).

Concluzii

BMW Seria 6 Coupe porneste de la 80.000 euro cu TVA, iar o versiune ca cea din test costa fix 130.000 euro. Deci cam cat doua X5 la oferta. Dar pentru modul in care BMW a reusit sa puna sub o singura umbrela atat de multe calitati, 650i Coupe xDrive este fara indoiala o masina excelenta!

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

BMW 650i Coupe xDrive (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu