Citroen va prezenta la salonul auto de la Beijing (23 aprilie-2 mai) conceptul numit Numero 9, coupe care da indicii despre cum vor arata urmatoarele trei modele din gama cu aspiratii premium DS a marcii franceze. Numero 9 este un hibrid incarcabil la priza si dezvolta in total 295 CP, consumul mediu anuntat fiind de 1,7 litri/100 km. Masina poate merge 50 km exclusiv cu motorul electric, iar emisiile de CO2 sunt mici: 39 g/km. Citroen a lansat in 2010 seria DS si a vandut 200.000 de unitati DS3, DS4 si DS5.
Numero 9 prevesteste viitorul liniei DS si dezvaluie tendintele de design ale urmatoarelor trei modele ale liniei: un sedan premium din segmentul C, un SUV si un sedan executiv de segment D.
Conceptul reprezinta o noua abordare a liniei DS. Acesta foloseste un nou stil de caroserie, cu o istorie prestigioasa in lumea auto: shooting brake. Masina imbina proportiile unui coupé si cele ale unui tourer, fiind desenat in linii puternice, cu capota lunga si garda foarte joasa (1.27m intaltime), asezat pe jantele de 21 de inch.
Numero 9 are 4.9 m lungime si 1.94 m latime, cu un ampatament de 3 m. Aceasta are avantajul de a oferi mai mult loc pentru picioare pasagerilor din spate. Aspectul sau spatios reflecta adevaratele nevoi ale clientilor din segmentul executive in ceea ce priveste functionalitatea si versatilitatea.
Masina ce urmeaza a fi lansata mai intai in China introduce o noua identitate frontala a modelelor viitoare ale gamei DS, parte ce incorporeaza o grila in relief 3D si faruri full-LED care se termina cu lumini de zi.
Masina dispune de un tren de rulare plug-in hybrid, avand un motor electric pe puntea spate. Astfel, concept car-ul Numero 9 imbina un motor cu ardere interna, pe benzina sau diesel in functie de piata, cu un motor electric amplasat pe puntea spate care dezvolta o putere de 70 CP si cuplu de 200 Nm. Acest motor electric functioneaza cu ajutorul bateriilor lithium-ion care pot fi incarcate in doar trei ore jumatate cu ajutorul unei prize normale. Modelul prezentat in cadrul Salonului Auto de la Beijing foloseste un motor 1.6 THP pe benzina care dezvolta 225 CP (165 kW) si cuplu de 275 Nm.
Atunci cand soferul are nevoie de viteza si cuplu, o functie „boost” leaga puterea motorului cu ardere interna de cea a motorului electric, permitand conceptuui Numero 9 sa atinga niveluri inalte de performanta (295 CP), fara a avea un efect asupra consumului de carburant (1.7 l /100 km si 39 g/km de CO2). Acest vehicul are nevoie de 5.4 secunde pentru a atinge 100 km/h si viteza maxima este 244 km/h
In cazul in care este nevoie de mai multa putere, sau daca aderenta lipseste, masina trece pe modul tractiune integrala, unde motorul electric pune in miscare rotile din spate, iar motorul cu combustie interna pe cele din fata. In conditii foarte dificile, precum deplasarea in panta, pe un drum acoperit cu zapada, soferul poate selecta fortat modul 4WD. Sistemul de tractiune integrala si suspensia hidraulica activa ofera un nivel ridicat de tractiune, folosindu-se de intregul potential al vehiculului in conditii de siguranta completa.
La doi ani de la lansare, linia DS – compusa din Citroën DS3, DS4 si DS5 – a depasit 200.000 de unitati vandute.