Acasa Industrie Lada va imprumuta doua miliarde dolari pentru cel mai important proiect de modernizare din ultimele decenii

Lada va imprumuta doua miliarde dolari pentru cel mai important proiect de modernizare din ultimele decenii

de Vlad Barza

In uzina AvtoVAZ (sursa - Renault)

AvtoVAZ, producatorul masinilor Lada, va imprumuta doua miliarde dolari in urmatorii ani pentru a finanta cel mai important proiect de modernizare din ultimile decenii derulat cu ajutorul Renault-Nissan, scrie Bloomberg. Lada va produce anul acesta 27.000 de unitati din noul model Largus, iar la anul va avea in gama cinci noi modele noi sub siglele celor trei marci.

Noua linie de asamblare dezvoltata cu Renault-Nissan a fost inaugurata pe 4 aprilie cu investitii totale de 400 milioane euro, din care jumatate vin de la Renault-Nissan care detine 25% la AvtoVAZ, insa luna aceasta ar trebui sa semneze actele prin care devine actionari majoritati.

A inceput productia VAN-ului Lada Largus si anul acesta se estimeaza o productie de 27.000 de unitati si in total uzina va produce peste 800.000 de automobile. Asamblarea unui nou model Lada incepe tot in 2012, mai spre final de an intra si un model de Nissan, iar in 2013 se adauga doua modele ce vor fi vandute sub sigla Renault.

Obiectivul este ca pana in 2017 productia uzinei din orasul Togliatti sa ajunga la 1,2 milioane masini, iar pentru asta AvtoVAZ va imprumuta 60 miliarde ruble (doua miliarde dolari)

„Este prima oara in ultimii ani, daca nu chiar decenii, in care AvtoVAZ  lanseaza proiecte la o scara atat de mare”, spune seful companiei,  Igor Komarov. Noua linie de asamblare va ajunge la o capacitate de 350.000 de unitati/an, iar Komarov, care conduce din 2009 compania, spune ca majoritatea problemelor de calitate s-au rezolvat, insa Lada trebuie sa invete in continuare de la producatorii francezi si japonezi pentru a fi mai eficienta.

AvtoVAZ a fost in 2008 la un pas de faliment, insa guvernul a salvat-o, dar pretul platit a fost mare fiindca numarul angajatilor a scazut de 102.000, la 66.000. Modernizarea gamei Lada va continua anii urmatori, insa a inceput cu modelul Granta care este produs de la final de 2011/ Preturile sale au crescut in aprilie cu 5%, astfel ca cea mai ieftina versiune costa de la circa 6.150 euro, iar una cu ceva dotari este 7.100 euro.

Alianta formata din cele trei grupuri are o treime din piata rusa unde anul trecut a vandut in total 879.000 masini, dintre care 578.000 Lada.

Federatia Rusa are 145 de milioane de locuitori si un parc auto de 34 milioane vehicule. Salariul mediu lunar este 550 euro, iar vanzarile anuale de masini noi ar putea ajunge la 3,4 milioane in 2015. Studiile arata ca in peste zece milioane de gospodarii din Rusia veniturile sunt de peste 50.000 dolari/an.

Lasa un comentariu