Daimler a inaugurat joi, 29 martie, uzina de la Kecskemet, Ungaria, investitie de 800 milioane euro pentru care si Romania a fost in carti. Acolo este produs pentru inceput modelul Clasa B, apoi va intra in fabricatie si o masina cu patru portiere si forma de coupe, in stilul CLS, dar mai mica decat acesta. Aceasta noua uzina va ajuta Mercedes-Benz sa infranga, pana in 2020, rivalii BMW si Audi in termeni de vanzari si profitabilitate, estimeaza Daimler.
Productia Mercedes-Benz Clasa B a demarat oficial joi, 29 martie, in Ungaria. Aceasta masina mai este fabricata si in uzina Rastatt din Germania, din septembrie 2011, unde Daimler a investit 600 milioane euro pentru retehnologizare. Pentru Clasa B Mercedes-Benz are deja 100.000 comenzi.
click aici pentru galeria foto din uzina
Pe langa Clasa B, la Kecskemet va mai fi produs un automobil compact cu aspect de coupe si patru portiere. Conceptul care prefigureaza designul acestui model va fi expus in aprilie, la Salonul Auto de la Beijing.
Capacitatea de productie a uzinei din tara vecina este de 120.000 unitati/an. Pana la sfarsitul acestui an vor lucra 3.000 de oameni pentru Mercedes-Benz in Ungaria.
Circa 90% din constructia fabricii de la Kecskemet a fost realizata de companii din Ungaria, iar 17 furnizori locali au primit comenzi „de noua cifre” din partea uzinei, spune Daimler.
Parte a strategiei de a redeveni numarul 1 mondial, Mercedes-Benz va lansa, pana in 2015, zece noi masini si derivate din modele existente, care la momentul respectiv vor fi complet noi, neavand un model pe care sa-l inlocuiasca.
Spre exemplu, in loc de trei masini in familia de modele Clasa S, vor exista sase.
Daimler se bazeaza pe cresterile care vor veni din China, SUA si India pentru a redeveni liderul pietei de automobile premium in termeni de unitati vandute si profitabilitate. In prezent ierarhia este condusa de BMW, apoi urmeaza Audi si pe locul al treilea Mercedes-Benz. In 2010 Mercedes-Benz era in fata Audi, dupa vanzari.