Acasa Ford Henrik Nenzen de la Ford despre preturile lui B-Max de Craiova: Nu cred ca este scumpa, la 13.400 euro iti iei o masina foarte bine echipata

Henrik Nenzen de la Ford despre preturile lui B-Max de Craiova: Nu cred ca este scumpa, la 13.400 euro iti iei o masina foarte bine echipata

de Vlad Barza

Henrik Nenzen (sursa - Ford)

Automobilul Ford B-Max fabricat la Craiova costa in Romania de la 13.400 euro, iar pretul este unul atractiv daca tinem cont de ce dotari ofera masina, a spus seful Companiei Nationale de Vanzari (CNV) a Ford in Romania, Henrik Nenzen, la evenimentul de prezentare in tara a noului vehicul. Tinta de vanzari pentru anul viitor este de 2.000 de unitati, insa cand economia isi va reveni, pe piata auto se poate ajunge la vanzari de doua – trei mai mari, a mai spus oficialul Ford care a tinut sa mentioneze ca scopul companiei nu este sa vanda masini ieftine sau sarace in dotari.

„Vrem sa vindem in Romania mai mult decat se asteapta piata. Este o piata deprimata, in mod normal s-ar putea vinde de doua – trei ori mai multe masini. Trebuie sa tinem cont ca masina este produsa in inima Romaniei, la Craiova, si de aceea avem costuri de transport mult mai mici fata de alte companii”, spune seful Companiei Nationale de Vanzari (CNV) a Ford in Romania, Henrik Nenzen.

„In Romania masina poate fi comandata de maine, primele drive teste vor fi la final de iulie, masinile vor ajunge la dealeri incepand cu luna august, iar reclamele vor demara pe 15 septembrie cand va fi lansarea publica”, a explicat el.

Ford estimeaza ca va produce anul acesta 60.000 de masini la Craiova, iar sub 1% dintre ele, aproximativ 500, se vor vinde in tara noastra. Pentru la anul productia totala este estimata la 105.000 masini, dintre care 2.000 vor ajunge in tara, mai spune Nenzen care estimeaza ca Ford B-Max va avea la anul o cota de circa 1,7% din piata, ceea ce inseamna o piata totala de circa 117.000 masini (vanzari din toate marcile).

click aici pentru lista de preturi si de dotari

„Motivul pentru care tintele noastre sunt mici tine de faptul ca economia romaneasca este la un nivel atat de jos. In urmatorii ani cand economia isi va reveni si vanzarile auto vor creste de doua – trei ori si vanzarile noastre vor avansa la fel”, explica oficialul Ford Romania.

Intrebat daca nu considera ca pentru multi romani preturile lui B-Max vor parea prea mari, Nenzen a spus ca nu „Cred ca pretul pentru Romania este unul atractiv, la 13.400 euro iti iei o masina foarte bine echipata si ingenioasa. Nu vrem sa vindem masini ieftine si nici sarace ca dotari, nu vrem sa vindem masini care nu au cele mai noi tehnologii (…) Nu avem ambitia de a vinde cele mai ieftine masini”, explica seful Companiei Nationale de Vanzari a Ford.

Ford a inceput in august 2011 productia de test a B-Max la Craiova, iar din iunie va incepe productia de volum. La partea de motoare estimarile arata 30.000 de unitati pentru anul in curs si 200.000 pentru anul viitor.

Piata monovolumelor compacte este foarte putin dezvoltata la noi, dovada fiind cifrele de vanzari ale principalilor concurenti. Astfel, in 2011 s-au livrat 92 de masini Opel Meriva si 65 Citroen C3 Picasso. In acest an vine pe piata un alt concurent, Fiat 500L, masina ce va fi produsa in Serbia, din primavara.

Dacia Lodgy, chiar daca este cu cateva mii de euro mai ieftina decat masina craioveana, este dintr-o alta clasa, avand sapte locuri si fiind cu aproape jumatate de metru mai lunga decat B-Max. Preturile lui Lodgy variaza intre 9.500 si 14.700 euro.

In cel mai bun an al pietei auto romanesti, 2007, vanzarile de masini noi au trecut de 300.000 de unitati, insa in ultimii ani nu se mai trece nici de 100.000. Si vanzarile Ford au scazut foarte mult, de la peste 17.000 de autoturisme in 2007, la sub 6.000 anul trecut.

Lasa un comentariu