Principalele noi modele Opel care vin pe piata in acest an sunt SUV-ul de oras Mokka si sportiva Astra OPC, iar in urmatorii ani noutatile se tin lant, cu noua Corsa, Astra sedan, motoare si transmisii complet noi, a declarat Oliver Rullkotter – cel care se ocupa de strategia de produs in cadrul Opel – intr-un interviu acordat 0-100.ro la Salonul Auto de la Geneva (6-18 martie).
Pe larg despre noutatile Opel de la Geneva – SUV-ul Mokka, Astra OPC si conceptul de bicicleta electrica RAD e – poti citi AICI.
click aici pentru a vedea poze de la standul Opel la Geneva 2012
Adrian Mitrea: Ce clienti tintiti cu Opel Mokka?
Oliver Rullkotter: Tema pentru Mokka este dimensiunea compacta, atitudinea mareata, ceea ce inseamna ca este o masina expresiva, adresata oamenilor activi, cu viata sociala activa si care vor un SUV modern, stilat.
Numele Mokka vine de la boabele de cafea arabica, mici si rotunde, dar puternice si gustoase. Ducand analogia pana la masina, este compacta, dar expresiva.
Adrian Mitrea: Mokka are la baza mecanica lui Corsa?
Oliver Rullkotter: Este o platforma pentru masini mici, dar nu e cea de la Corsa actuala.
Adrian Mitrea: Cum functioneaza sistemul 4×4? Este furnizat de Haldex?
Oliver Rullkotter: Pentru versiunile care au 4×4 sistemul functioneaza automat, la cerere. In mod normal masina are tractiune fata, iar pentru a invarti rotile din spate exista un cuplaj electromecanic care intervine atunci cand este cazul. Pana la 50% din cuplu poate fi transferat catre rotile spate.
Adrian Mitrea: Ce asteptari de vanzari aveti pentru acest model?
Oliver Rullkotter: Ca si in cazul altor modele, nu facem speculatii legate de cifrele de vanzari. Pot sa va spun ca avem asteptari mari de la aceasta masina.
Adrian Mitrea: Care sunt masinile pe care le vedeti concurente cu Opel Mokka?
Oliver Rullkotter: Sunt multe, dar ca sa evidentiez cateva ar fi Nissan Juke, Skoda Yeti, Mitsubishi ASX si fratii sai francezi (Peugeot 4008 si Citroen C4 AirCross – n.r.).
Adrian Mitrea: Dar Yeti si ASX sunt niste masini un pic mai mari…
Oliver Rullkotter: Adevarat, insa clientii nu cumpara intotdeauna dimensiunile exterioare, ci spatiul si confortul din interior. Asa ca eu cred ca vom patrunde chiar si pe teritoriul lui Tiguan. Deci aceasta masina va concura in segmentul SUV-urilor mici si al celor compacte.
Adrian Mitrea: Cand vor incepe livrarile? Pretul?
Oliver Rullkotter: Masinile catre clienti vor ajunge spre sfarsitul acestui an. Pretul va fi anuntat in apropierea momentului lansarii. Chiar daca suntem foarte aproape de a incepe productia de serie inca nu am anuntat anumite cifre, cum ar fi emisiile de CO2/km si timpii pentru accelerare de la 0 la 100 km/h. Facem ultimele reglaje.
Adrian Mitrea: Aveti idee cati dintre clienti vor folosi masina in conditii mai dure, pe teren accidentat?
Oliver Rullkotter: E greu de spus, dar, in general, in acest segment al SUV-urilor mici, cam 20% dintre masinile vandute au tractiune 4×4. Avand in vedere ca 80% masini sunt cu tractiune fata va puteti face o idee cam cate ies cu adevarat in teren accidentat.
Adrian Mitrea: Ce credeti ca le place oamenilor la SUV-uri de oras precum Juke si Mokka?
Oliver Rullkotter: Cred ca e vorba despre designul exterior si despre pozitia mai inalta de condus. Sunt cam aceleasi elemente care ii determina pe oameni sa cumpere mici masini de familie (MPV).
Adrian Mitrea: De credeti ca segmentul SUV-urilor mici creste foarte puternic, iar pentru MPV-urile de categorie similara cresterea nu e atat de mare?
Oliver Rullkotter: Cred ca stilul extrovertit al acestor mici SUV-uri, imaginea de putere imprumutata de la SUV-uri mai mari, sunt factorii decisivi.
Adrian Mitrea: Ce categorii de masini credeti ca vor castiga cota de piata in urmatorii cinci ani? Ma refer atat la tipurile de caroserii, cat si la sistemele de propulsie.
Oliver Rullkotter: Sunt cateva tendinte care vor continua. SUV-urile se vor vinde bine in continuare, indiferent de marime. Pe de alta parte, cred ca mobilitatea electrica va castiga teren.
Daca v-as spune exact ce masini cred ca vor castiga teren, v-as spune automat planurile noastre pe termen lung. Trebuie sa ma scuz, dar nu pot sa fac asta in mare detaliu. Cred ca vor aparea noi nise, diversele sisteme de propulsie alternative vor deveni o realitate tot mai prezenta printre noi.
Adrian Mitrea: Cand Opel va adopta noua generatie de motoare de la General Motors? Ma refer la cele turbo pe benzina cu injectie directa care au capacitati cilindrice cuprinse intre 1 si 1,5 litri.
Oliver Rullkotter: Nu cred ca am anuntat oficial calendarul, dar cred ca nu mai este mult pana atunci. Intr-un orizont de timp nu mai mare de doi ani se vor gasi pe piata.
Adrian Mitrea: Transmisii de ultima generatie cand vom vedea pe Opel?
Oliver Rullkotter: Vom avea trei noi transmisii. Una este o cutie de viteze manuala cu sase viteze, pentru motorizarile noastre de mica cilindree, unde in multe cazuri avem transmisii cu cinci viteze. A doua va fi o cutie de viteze cu sapte viteze, cu dublu ambreiaj uscat, iar a treia va fi o transmisie automata cu opt viteze, pe care o vom pune pe masinile cu motoare care dezvolta cuplu mare.
Adrian Mitrea: Vom vedea vreuna dintre aceste cutii de viteze anul acesta pe piata?
Oliver Rullkotter: Ca si in cazul motoarelor, as zice in 2013-2014.
Adrian Mitrea: Sunt transmisii dezvoltate si produse de General Motors, sau preluate de marii furnizori precum Getrag?
Oliver Rullkotter: Ambele. Nu pot intra in detalii, dar majoritatea vor fi facute de noi.
Adrian Mitrea: Ce ne puteti spune despre planurile Opel privind masinile 100% electrice?
Oliver Rullkotter: Avem o multime de idei si pe unele dintre ele le punem in aplicare. Lucrurile sunt intr-o faza incipienta si nu va pot da detalii prea multe. Avem Ampera, RAK e, bicicleta electrica.
Adrian Mitrea: Unii rivali ai Opel se lupta sa castige cota de piata in acest mic segment al automobilelor electrice. Renault, de exemplu, are o gama completa de automobile electrice. Cum vedeti, la Opel, masina electrica, fara generator pentru autonomie extinsa?
Oliver Rullkotter: Credem ca versiunile cu generator, cum este Ampera, reprezinta solutia potrivita. Daca nu am fi crezut asta, n-am mai fi lansat masina. Am vandut deja 10.000 de Ampera, ceea ce reprezinta un succes extraordinar si confirma, poate, ca aceasta este calea de urmat deocamdata.
Nu exclud varianta ca pentru oras sa lansam automobile pur electrice, insa, din nou spun ca solutia tehnica adoptata pe Ampera este calea viabila catre un transport personal mai eficient. Oamenii nu se tem ca raman fara curent, ai motorul cu ardere interna cu tine.
Adrian Mitrea: De cat timp va fi nevoie ca o masina ca Ampera sa aiba un pret comparabil cu o Insignia?
Oliver Rullkotter: Ar fi o speculatie pura sa avansez un termen, dar ce va pot spune este ca mai avem nevoie de timp pentru a reduce costurile acestei tehnologii, care este inca ridicat. Daca oamenii se vor indrepta spre electromobilitate, atunci preturile vor scadea mai repede. Depinde doar de piata.
E clar ca acesta este viitorul, insa depinde cat de repede vom ajunge acolo.
Adrian Mitrea: Ce se va intampla cu familia de modele Astra? Acum avem cinci usi, break, si trei usi, dar la inceput exista un sedan, o decapotabila si chiar si o furgoneta bazata pe Astra. Sedanul este in planuri pentru actuala Astra?
Oliver Rullkotter: Da, vom lansa un Astra sedan si vom acoperi toate categoriile de caroserii pe care stiti ca gama Astra le-a acoperit de-a lungul timpului. Despre furgoneta – practic acel break cu panouri in loc de geamuri – nu stiu ce sa spun.
Adrian Mitrea: Ne puteti da un orizont de timp in ceea ce priveste lansarea sedanului? Il vom vedea in toamna la Salonul Auto de la Paris?
Oliver Rullkotter: Nu pot spune concret, data lansarii, dar nu cred ca va avea loc anul acesta. Va fi o masina in special pentru Rusia, Turcia si alte piete din Europa de Est.
Adrian Mitrea: Astra decapotabila? Va avea acoperis textil sau metalic?
Oliver Rullkotter: Veti vedea! (rade)
Adrian Mitrea: Veti lansa decapotabila anul viitor?
Oliver Rullkotter: Cam asa ceva. Daca am fi fost gata sa comunicam despre asta, am fi facut-o.
Adrian Mitrea: M-am gandit ca poate ne veti spune ceva in premiera si ca va folositi de Salonul Auto de la Geneva pentru a comunica mai mult…
Adrian Mitrea: Ce se va intampla cu familia de modele Insignia? Veti extinde gama sau considerati ca este suficient?
Oliver Rullkotter: Exista noi idei mereu si o decizie se ia dupa ce cantarim cu atentie eforturile si beneficiile. De aceea as zice ca gama Insignia va ramane asa cum e deocamdata. Desigur ca vin mici imbunatatiri, acum lansam BiTurbo, va veni si un facelift, dar variante complet noi ale masinii nu.
Adrian Mitrea: Haideti sa ne reintoarcem la electromobilitate. Aveti la stand bicicleta electrica RAD e. Aveti de gand sa o produceti?
Oliver Rullkotter: Ca si in cazul conceptului RAK e, cercetam piata sa vedem care e abordarea potrivita. Strangem pareri de la jurnalisti, de la clienti. Sigur ca ne dorim sa lansam astefel de produse, dar trebuie sa vedem cum si cand.
Adrian Mitrea: Ce se va intampla cu aceasta tendinta de a duce Opel la un nou nivel de calitate si design? Este evident pasul facut de la Insignia incoace, dar spuneti-mi ce se va intampla in viitor. Veti pastra acest design mai spectaculos pentru masinile scumpe sau il veti extinde pana la automobilele mai mici si mai accesibile, cum este Corsa?
Oliver Rullkotter: Am incercat mereu sa ne pliem pe asteptarile clientilor. Noi ne adresam paturii mijlocii si nu vrem sa ne dezamagim clientii si sa-i abandonam.
Adrian Mitrea: Corsa este un model destul de vechi, cand vom vedea o noua generatie a masinii?
Oliver Rullkotter: Nu mai e mult pana atunci, dar cu siguranta nu in acest an.
Adrian Mitrea: Cu Agila ce faceti? E o masina care nu se vede in vanzari. O veti reinventa ca sa concureze cu Volkswagen up! si derivatii Mii si Citigo, pastrati aspectul de monovolum pentru ea?
Oliver Rullkotter: Agila, asa cum e, nu va fi modificata substantial. Dar ne vom revizui portofoliul de automobile mici si deci veti vedea lucruri interesante. Alaturi de noua Corsa mai avem si alte noutati.
Adrian Mitrea: Cand spuneti noutati in segmentul masinilor mici va referiti la modele chiar mai mici decat Agila?
Oliver Rullkotter: Cel putin mai mici decat Corsa, haideti sa zicem asa. Se vor intampla multe in acel segment inferior Corsa. Avem multe de aratat.