Unii au spus ca este un „camion” hidos, altii ca arata senzational. Parerile difera, insa cert este ca SUV-ul concept EXP 9 F de la Bentley a fost masina pentru care s-au inghesuit cei mai multi oameni in primele doua zile ale Salonului Auto de la Geneva (6-18 martie). Are motor de 600 CP si cei de la Bentley se gandesc ca ar putea vinde cateva mii de masini anual din acest SUV ce ar costa peste 160.000 de euro daca va primi aprobarea de productie. Chinezii, arabii si rusii foarte bogati spera ca masina va capata unda verde.
Bentley a adus la Salonul Auto de la Geneva un concept de SUV numit EXP 9 F care a atras toate privirile, masina cu faruri imense si jante de 23 inch fiind mai mereu impresurata de curiosi, astfel ca era imposibil sa-i faci o poza in care sa nu se vada un alt om care o fotografiaza sau o „soarbe” din priviri.
click aici pentru poze de la standul Bentley
Era suficient sa stai cinci minute langa masina pentru a auzi multe reactii, de la exclamatii de incantare, pana la altele de dispret sau chiar scarba. Unii au spus ca Bentley a luat-o intr-o directie gresita si a facut harcea-parcea imaginea marcii. Compania evident ca isi apara ideea si descrie SUV-ul cu motor W12 ca avand si elemente sportive, dar si finisaje exceptionale.
Al doilea aspect este fara indoiala adevarat, interiorul dominat de maro si alb este plin de materiale scumpe si fine, pe gustul milionarilor care si-ar permite sa cumpere o masina care, daca va primi aprobare de productie, va costa peste 160.000 de euro.
click aici pentru poze oficiale cu Bentley EXP 9 F
Bentley nu a venit cu acest SUV doar sa faca valuri, ci are planuri serioase cu el, proiectul fiind sustinut de seful companiei, Wolfgang Duerheimer, cel care a contribuit mult si la lansarea Porsche Cayenne, masina hulita la inceput, dar apoi responsabila pentru redresarea Porsche.
Ca dovada ca nu e doar o joaca, Duerheimer a facut un lucru rar intalnit in industria auto: a dat estimari de vanzari in cazul in care conceptul va primi unda verde. Bentley, parte a grupului Volkswagen, a vandut 7.000 de masini anul trecut si ar putea vinde intre 3.500 si 5.000 unitati anual din primul SUV.
„In prezent daca vrei sa cumperi un SUV cu adevarat scump nu poti cheltui mai mult de 160.000 euro”, spune Duerheimer referindu-se la Porsche Cayenne Turbo S. „Vom rezolva aceasta problema, astfel incat oamenii sa poata cheltui mai mult”.