Acasa Industrie Afacerile Rombat au crescut cu 13% in 2011, la 75 milioane euro. Compania intra pe piata bateriilor pentru masini cu Start & Stop

Afacerile Rombat au crescut cu 13% in 2011, la 75 milioane euro. Compania intra pe piata bateriilor pentru masini cu Start & Stop

de Adrian Mitrea

Rombat (sursa - Rombat)
Rombat (sursa - Rombat)

Cel mai mare producator de acumulatori auto din Romania, compania Rombat din Bistrita, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 319 milioane lei (circa 75 milioane euro), in crestere cu 13% fata de 2010, a anuntat compania. Totodata, Rombat spune ca intra pe piata acumulatorilor auto destinati automobilelor care sunt echipate cu frane regenerative si tehnologie Start & Stop, cea care opreste automat motorul atunci cand automobilul stationeaza la semafor sau in aglomeratie si il reporneste tot automat la apasarea ambreiajului (cutii manuale) sau la eliberarea pedalei de frana (transmisii automate).

Bateriile pentru masini cu Start & Stop utilizeaza tehnologia AGM VRLA.

„Studiem in permanenta dezvoltarea pietei si vrem sa fim mereu la zi cu tendintele din acest domeniu. Pe piata sunt tot mai multe automobile cu tehnologia Start-Stop, iar bateriile AGM VRLA destinate masinilor cu sisteme Start-Stop si franare regenerativa pe care Rombat le aduce pe piata romaneasca ajuta la reducerea consumului de carburant si la protejarea mediului, in egala masura”, a declarat directorul general al Rombat, Ioan Repede, intr-un comunicat de presa.

Potrivit acestuia, piata romaneasca a bateriilor AGM VRLA este inca la inceput, iar compania bistriteana urmareste familiarizarea populatiei cu noua generatie de acumulatori auto.

„Nu ne propunem tinte indraznete de vanzare, dar dorim ca soferii romani sa aiba o baterie de schimb pentru noile automobile dotate cu sistemul Start-Stop”, a adaugat Repede.

Masinile care folosesc sisteme Start & Stop si franare regenerativa realizeaza economii de combustibil de pana la 10% si reduc emisiile de CO2 cu pana la 10%.

Rombat spune ca a incheiat anul trecut cu afaceri in crestere cu 13%, la circa 75 milioane euro, iar vanzarile au crescut cu 4,9% fata de 2010, ajungand la 2,24 milioane unitati (acumulatori). Circa 21% din productie a fost destinata pietei OEM (Original Equipment Market, echiparea masinilor in fabrica), 20% pietei romanesti de AM (After Market, inlocuirea bateriei la masina) si 59% exportului pe piata AM.

In prezent Rombat ocupa 65% din piata romaneasca si 53% din segmentul after market local, in timp ce pe piata franceza detine o cota de 10%. De anul trecut, Germania ocupa locul al treilea in exporturile Rombat, dupa Franta si Italia. Tot in 2011, compania a lansat noua gama de baterii heavy duty TERRA, destinata vehiculelor grele de transport.

Din suma totala de 6,2 milioane de euro reprezentand investitiile din 2011, cea mai mare parte a fost destinata modernizarii capacitatii de reciclare de la Copsa Mica. Investitiile au inclus si modernizarea laboratoarelor si actiuni pentru protectia mediului. Pentru 2012, compania isi propune atingerea unei cifre de afaceri de 356,9 milioane de lei (82,9 milioane de euro) si cresterea vanzarilor cu 10%.

In ceea ce priveste investitiile, prioritara este dezvoltarea Capacitatii 3 pentru baterii microhibride Start & Stop.

Rombat are sediul la Bistrita si detine urmatoarele centre logistice: doua la Bucuresti si cate unul la Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Iasi, Oradea, Ramnicu Valcea si Targoviste.

Rombat este lider pe piata romaneasca de baterii auto din anul 1997 si are o capacitate de productie de peste 2,6 milioane de baterii pe an.

Numarul total al angajaţilor este de 665 de persoane (din care 102 lucreaza in amplasamentul de valorificare a plumbului din baterii-deseu). In plus, compania a dezvoltat o retea de service care cuprinde aproximativ 100 de reprezentante la nivel national.

Rombat este acreditata in calitate de furnizor regional in panelul Renault, ca furnizor unic Dacia din 1996, este furnizor pentru uzina PSA Peugeot Citroen din Slovacia (din 2008), iar din 2011 este si furnizor pentru fabrica Nissan din Sankt Petersburg, Rusia.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre