Acasa Ford Prima impresie: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 CP

Prima impresie: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 CP

de Adrian Mitrea

Ford Focus 1.0 EcoBoost (sursa - Ford)
Ford Focus 1.0 EcoBoost (sursa - Ford)

Ford Focus a primit un nou motor turbo pe benzina, de un litru, care dezvolta fie 100 Cai Putere (CP), fie 125 CP, si devine astfel singura masina compacta din lume cu un propulsor atat de mic, al carui bloc motor nu acopera nici suprafata unei coli de hartie A4. Dupa mai bine de 150 de kilometri petrecuti la bordul unui Focus 1.0 EcoBoost concluzia este ca… esentele tari se tin in sticlute mici!

Pe 0-100.ro ati mai putut vedea teste cu Ford Focus 1.6 TDCi de 115 CP si cu 1.6 benzina, aspirat, de 125 CP. Cu noul motor EcoBoost de 125 CP (cuplu 170 Newton-metru sau 200 Nm cu overboost) poti obtine un consum aproape la fel de mic ca al celui de 1,6 litri TDCI si performante net superioare motorului de 1,6 litri pe benzina. Ca pret, Focus EcoBoost de 1 litru este la jumatatea distantei dintre celelalte doua motoare mentionate (17.600 euro cu TVA), fiind mai scump decat 1.6 cu aproape o mie de euro, dar mai accesibil decat 1.6 TDCi de 115 CP cu aproape o mie de euro.

click aici pentru galeria foto

Acest nou motor EcoBoost (nume de cod Fox) de pe Focus este complet nou si produs in Germania, dar identic identic cu cel pe care Ford a inceput sa-l produca in Romania, pentru B-Max.

Ideea ca sub capota ai doar trei pistoane si un motor atat de mic poate fi frustranta. Asta pana ce te urci la volan!

In realitate, micul motor EcoBoost de 125 CP e foarte vioi, silentios si echilibrat. Condus sportiv pe 80 de kilometri si drumuri montane, Focus EcoBoost a consumat 7,8 litri benzina/100 km, iar pe autostrada si drumuri nationale (50 km), rar depasind 120 km/h, am scos un consum de 4,8 litri benzina/100 km.

Varianta de 100 CP a motorului EcoBoost vine cu transmisie manuala cu cinci viteze pe Focus, iar versiunea de 125 CP cu manuala cu sase viteze. Nu exista (inca) posibilitatea de a opta pentru o transmisie automata.

Se vede ca Ford a investit serios in cercetare, solutiile tehnice fiind interesante.

Motor 1.0 EcoBoost - turbina si galeria de evacuare integrata (sursa - Ford)
Motor 1.0 EcoBoost - turbina si galeria de evacuare integrata (sursa - Ford)
Spre exemplu, distributia este pe curea (atentie!) scaldata in ulei, asa cum au unele motoare distributie pe lant scaldat in ulei. Cureaua si pompa de ulei nu trebuie schimbate niciodata, spune Ford. Constructorul da o garantie de 150.000 km pentru acest motor. O alta inovatie este modul in care sunt evacuate gazele din motor. Galeria de evacuare de la cei trei cilindri este incastrata in motor si beneficiaza sistemul de racire al acestuia. Deci galeria de evacuare nu o piesa separata care se fixeaza cu suruburi de motor. Astfel, spune Ford, motorul ajunge mai repede la temperatura optima de functionare (gazele incinse incalzesc repede apa). Totodata, dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima, gazele sunt racite de sistemul de racire al motorului pentru ca mai departe merg la turbina si e important ca temperatura lor sa fie cat mai mica.

Si fiindca am ajuns la turbina (furnizata de Continental), aceasta se poate invarti si cu 248.000 rotatii pe minut (rpm), fata de 212.000 rpm la motorul de 1,6 litri EcoBoost (150 CP).

Pentru a face motorul mai silentios, Ford a optat pentru un bloc motor din fonta (nu din aluminiu) si a pus un capac din spuma poliuretanica pe motor pentru a diminua zgomotul produs de injectoare.

In concluzie, Focus 1.0 EcoBoost 125 CP este o masina foarte moderna, economica, si dispune de cel mai puternic motor pe benzina de 1 litru, de serie, din lume. Economia de carburant si costurile mai reduse cu impozitele si asigurarile transforma aceasta masina, cu acest motor, intr-o alegere foarte inteligenta.

Ford Focus 1.0 EcoBoost (sursa - Ford)
Ford Focus 1.0 EcoBoost (sursa - Ford)
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
1 Comment
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
Mihai C
Mihai C
1 luna

Buna ziua,ați mai întâlnit probleme la un 1.0 ecoBoost 100cp,privind presiunea de ulei eu am o fiesta 2014 și la 108.000km mi se aprinde senzorul de presiune joasa la ulei,câțiva mecanici mi-au spus ca motoarele in 3 nu se repara ca sunt dificile chiar as vrea un răspuns de la un cunoscător pentru acest tip de motor!