Acasa Ford Prima impresie: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 CP

Prima impresie: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 CP

de Adrian Mitrea

Ford Focus 1.0 EcoBoost (sursa - Ford)

Ford Focus a primit un nou motor turbo pe benzina, de un litru, care dezvolta fie 100 Cai Putere (CP), fie 125 CP, si devine astfel singura masina compacta din lume cu un propulsor atat de mic, al carui bloc motor nu acopera nici suprafata unei coli de hartie A4. Dupa mai bine de 150 de kilometri petrecuti la bordul unui Focus 1.0 EcoBoost concluzia este ca… esentele tari se tin in sticlute mici!

Pe 0-100.ro ati mai putut vedea teste cu Ford Focus 1.6 TDCi de 115 CP si cu 1.6 benzina, aspirat, de 125 CP. Cu noul motor EcoBoost de 125 CP (cuplu 170 Newton-metru sau 200 Nm cu overboost) poti obtine un consum aproape la fel de mic ca al celui de 1,6 litri TDCI si performante net superioare motorului de 1,6 litri pe benzina. Ca pret, Focus EcoBoost de 1 litru este la jumatatea distantei dintre celelalte doua motoare mentionate (17.600 euro cu TVA), fiind mai scump decat 1.6 cu aproape o mie de euro, dar mai accesibil decat 1.6 TDCi de 115 CP cu aproape o mie de euro.

click aici pentru galeria foto

Acest nou motor EcoBoost (nume de cod Fox) de pe Focus este complet nou si produs in Germania, dar identic identic cu cel pe care Ford a inceput sa-l produca in Romania, pentru B-Max.

Ideea ca sub capota ai doar trei pistoane si un motor atat de mic poate fi frustranta. Asta pana ce te urci la volan!

In realitate, micul motor EcoBoost de 125 CP e foarte vioi, silentios si echilibrat. Condus sportiv pe 80 de kilometri si drumuri montane, Focus EcoBoost a consumat 7,8 litri benzina/100 km, iar pe autostrada si drumuri nationale (50 km), rar depasind 120 km/h, am scos un consum de 4,8 litri benzina/100 km.

Varianta de 100 CP a motorului EcoBoost vine cu transmisie manuala cu cinci viteze pe Focus, iar versiunea de 125 CP cu manuala cu sase viteze. Nu exista (inca) posibilitatea de a opta pentru o transmisie automata.

Se vede ca Ford a investit serios in cercetare, solutiile tehnice fiind interesante.

Motor 1.0 EcoBoost - turbina si galeria de evacuare integrata (sursa - Ford)Spre exemplu, distributia este pe curea (atentie!) scaldata in ulei, asa cum au unele motoare distributie pe lant scaldat in ulei. Cureaua si pompa de ulei nu trebuie schimbate niciodata, spune Ford. Constructorul da o garantie de 150.000 km pentru acest motor. O alta inovatie este modul in care sunt evacuate gazele din motor. Galeria de evacuare de la cei trei cilindri este incastrata in motor si beneficiaza sistemul de racire al acestuia. Deci galeria de evacuare nu o piesa separata care se fixeaza cu suruburi de motor. Astfel, spune Ford, motorul ajunge mai repede la temperatura optima de functionare (gazele incinse incalzesc repede apa). Totodata, dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima, gazele sunt racite de sistemul de racire al motorului pentru ca mai departe merg la turbina si e important ca temperatura lor sa fie cat mai mica.

Si fiindca am ajuns la turbina (furnizata de Continental), aceasta se poate invarti si cu 248.000 rotatii pe minut (rpm), fata de 212.000 rpm la motorul de 1,6 litri EcoBoost (150 CP).

Pentru a face motorul mai silentios, Ford a optat pentru un bloc motor din fonta (nu din aluminiu) si a pus un capac din spuma poliuretanica pe motor pentru a diminua zgomotul produs de injectoare.

In concluzie, Focus 1.0 EcoBoost 125 CP este o masina foarte moderna, economica, si dispune de cel mai puternic motor pe benzina de 1 litru, de serie, din lume. Economia de carburant si costurile mai reduse cu impozitele si asigurarile transforma aceasta masina, cu acest motor, intr-o alegere foarte inteligenta.

Ford Focus 1.0 EcoBoost (sursa - Ford)

5 comentarii

Mihai C 29 mai 2020 - 13:06

Buna ziua,ați mai întâlnit probleme la un 1.0 ecoBoost 100cp,privind presiunea de ulei eu am o fiesta 2014 și la 108.000km mi se aprinde senzorul de presiune joasa la ulei,câțiva mecanici mi-au spus ca motoarele in 3 nu se repara ca sunt dificile chiar as vrea un răspuns de la un cunoscător pentru acest tip de motor!

Reply
Badea Constantin 16 iulie 2020 - 15:46

Salutare, dețin un model de focus 1l-125cp an 2012 și am o nelămurire. Până la urmă distribuția se schimbă sau nu și dacă da la ce interval?? Am deja 123000 și nu am schimbat nimic ref la acest capitol. Mulțumesc.

Reply
Adrian Mitrea 17 iulie 2020 - 10:51

Manualul de utilizare și service al mașinii ce zice?

Reply
Barba-Lata Niculae 9 noiembrie 2020 - 11:13

Buna ziua, Aceeasi problema ca si Mihai C, la aceeasi motorizare de 100 CP (cu cca 90000Km), cand si cand apare acelasi measaj de presiune joasa de ulei. Am masurat presiunea si este de 2 bar indiferent daca masina e la relanti sau e turata. Este normal? Am schimbat si senzorul de presiune dar degeaba. Sa fie pompa de ulei sau poate sorbul infundat?! Din ce am vazut e cam nasol de dat baia de ulei jos ca sa cureti sorbul. Poate cineva sa-mi dea alte idei (sfaturi)?! Multumesc!

Reply
Butuc Daniel 30 iunie 2022 - 12:29

Buna Ziua , am achizitionat un ford focus mk3 2012 1.0 benzina ecoboost si dupa 3,4 mii km mi s.a aprins in bord martorul check engine si de atunci intra protectia motorului , imi taie pedala , nu mai trage deloc dupa 100km/h , abia pot sa fac o depasire , Este cineva care a mai avut aceasta problema ? Daca da imi puteti spune ce trebuie facut in privinta asta ?

Reply

Lasa un comentariu