Acasa Foto FOTO: Peugeot prezinta la Geneva doua concepte derivate din 208, numite GTi si XY. Peugeot 4008 vine si el ca premiera mondiala

FOTO: Peugeot prezinta la Geneva doua concepte derivate din 208, numite GTi si XY. Peugeot 4008 vine si el ca premiera mondiala

de Adrian Mitrea

Peugeot 208 GTi Concept (sursa - Peugeot)

Peugeot aduce la Salonul Auto de la Geneva (6-18 martie) doua concepte bazate pe modelul 208, cel care inlocuieste 207. Conceptele se numesc 208 GTi si 208 XY, primul dezvaluind intentiile Peugeot de a relansa gama GTi. Al doilea, 208 XY, anunta o linie speciala dedicata deplasarilor prin oras, cu accentul pus pe stil. La Geneva va debuta si SUV-ul compact 4008, frate cu Mitsubishi ASX si Citroen C4 AirCross, precum si versiuni restilizate ale modelelor Expert si Partner.

Peugeot 208

Producatorul auto francez Peugeot a inceput sa fabrice modelul 208, inlocuitorul lui 207, pe 27 ianuarie, in uzina Poissy din Franta. Pentru a scoate pe piata noua masina Peugeot a lucrat patru ani si a investit in total 600 milioane euro, a anuntat compania. In cercetare si dezvoltare Peugeot a investit 350 milioane euro pentru modelul 208, pe durata a patru ani cat a durat dezvoltarea sa. In tot acest timp 500 de oameni au lucrat permanent la aceasta masina. Peugeot 208 va debuta in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva (6-18 martie) si va fi lansat in Romania al doilea trimestru din acest an.

click aici pentru poze cu Peugeot 208

In uzina Poissy a fost investita suma de 150 milioane euro pentru 208 si au fost angajati 700 de noi oameni. Alte 100 milioane euro au fost absorbite de uzina Mulhouse in care Peugeot 208 va intra in productie in vara. Circa 65% din piesele si componentele modelului 208 sunt produse in Franta. Noul model Peugeot va fi produs si in uzina Trnava sin Slovacia, incepand cu 2013. Astfel, trei uzine din Europa vor produce acest model.

Peugeot 208, disponibil cu trei si cinci usi, este mai scurt si mai scund decat masina pe care o inlocuieste (207), dar si semnificativ mai usor si mai spatios. Peugeot spune ca 208, cunoscut intern ca “Proiectul A9″  a fost creat pentru o generatie complet noua de clienti, bazandu-se pe succesul modelelor iconice 205, 206 si 207.

Practic, 208, alaturi de 508, reprezinta al doilea model lansat sub noua directie estetica anticipata de Peugeot inca de acum aproape doi ani, prin conceptul Peugeot SR1. In medie, 208 este mai usor cu 110 kg fata de 207, iar pentru unele versiuni reducerea masei a fost de chiar 173 kg. Greutatea de la care porneste masina este de 975 kg. Coeficientul aerodinamic este 0,29.

De asemenea, 208 este mai scurt cu 7 cm decat 207 si mai scund cu 1 cm. Chiar si asa, spatiul pentru pasageri a crescut cu 5 cm in zona genunchilor, spune Peugeot. Si portbagajul este mai mare cu 15 litri (285 litri).

Conceptele 208 GTi si 208 XY sunt niste masini gata de productie, foarte apropiate de specificatiile unor masini de strada. Peugeot spune ca 208 GTi dispune de un propulsor de 1,6 litri pe benzina, turbo, de 200 Cai Putere, acelasi care echipeaza si coupe-ul RCZ. Este vorba despre motorul dezvoltat in parteneriat cu BMW Group, montat si pe automobile MINI si Citroen.

poze cu 208 GTi Concept / poze cu 208 XY Concept

208 GTi vine ca succesor, peste ani, al lui 205 GTi.

Pe de alta parte, 208 XY mizeaza pe stil si economie. Are jante de 18 inch si este echipat cu un motor turbo diesel de 1,6 litri (e-HDi 115), de 115 Cai Putere (CP).

Peugeot 4008

4008 este mai mic decat SUV-ul 4007 si are la baza multe elemente de arhitectura si mecanice de la acesta. Practic, Peugeot 4008 este derivat din modelul Mitsubishi ASX si va fi lansat in prima jumatate a anului viitor pe majoritatea pietelor internationale, fiind asteptat si in Romania pe final de 2012 sau cel tarziu in 2013. Peugeot spune ca cererea pentru SUV-uri de mici dimensiuni este in crestere in Europa, China si Rusia, in detrimentul unor SUV-uri mai mari.

4008, la fel ca si fratele sau Citroen C4 AirCross,  are 4,34 metri lungime, 1,8 metri latime si 1,63 metri inaltime. Masina va fi disponibila cu tractiune 4×4 sau doar pe rotile din fata. La varianta cu tractiune integrala soferul poate selecta 2WD (tractiune fata), 4WD (tractiune 4×4 gestionata in functie de necesitati de electronica masinii, existand posibilitatea ca automobilul sa ruleze si efectiv cu tractiune pe doua roti in conditii obisnuite de trafic) si LOCK (care face ca toate cele patru roti sa se invarta in permanenta, obligatoriu).

click aici pentru poze cu 4008

Versiunile 4×4 vor reprezenta circa 80% din vanzarile lui Peugeot 4008, estimeaza constructorul. In anumite tari, inclusiv Europa, masina va fi oferita exclusiv cu tractiune 4×4.

In Europa vor fi disponibile doar doua motorizari, ambele diesel:

  • 1,6 litri HDi FAP (filtru de particule) de 112 Cai Putere (CP)/82 kW, cu un cuplu de 270 Newton-metru (280 Newton-metru cu overboost), cuplat la o transmisie manuala cu sase viteze;
  • 1,8 litri HDi FAP de 150 CP/110 kW, cu un cuplu de 300 Newton-metru, cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte

In alte tari Peugeot 4008 va fi oferit si cu un motor de pe benzina de 1,6 litri (116 CP) si unul de 2 litri tot pe benzina (150 CP). Primul va fi cuplat exclusiv la o cutie de viteze cu 5 viteze, iar al doilea va putea avea fie o transmisie cu variatie continua (CVT), fie una manuala cu 5 rapoarte.

comenteaza si pe clubcitroen si pe psaclub

Lasa un comentariu